یکشنبه 07 مرداد 1403 - Sunday 28 July 2024

ردپای قانون حمایت از جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها مسیر را برای دانشجویان روشن کرد

ردپای قانون حمایت از جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها مسیر را برای دانشجویان روشن کرد

قانون حمایت از جوانی جمعیت برنامه‌ای است که در سال‌های اخیر جزء ماموریت‌های مهم نهادها از جمله وزارت علوم شده است و مسؤولان این حوزه کمر همت خود را برای تسریع اجرای این قانون بسته‌اند.
 فارس، بازم از خوابگاه جا موندم، حالا چیکار کنم! حرفی است که یک دانشجوی ترم 4 رشته علوم پزشکی در تهران می‌زند و می‌گوید:‌ این بار سوم است که می‌خواهیم برای ثبت‌نام خوابگاه اقدام کنیم ولی با کمبود خوابگاه‌ها و تمام شدن ظرفیت آن مواجه می‌شویم. من خانواده‌ام در شهرستان‌اند و باید بار دیگر به هزینه‌های سرسام‌آور اجاره خانه در املاکی‌ها پاسخ مثبت بدهیم. املاکی‌های مسکن اطراف دانشگاه‌ها همیشه پر از دانشجوهایی است که به دنبال خانه هستند و این دانشجوها همان‌هایی هستند که به نوعی از دریافت خوابگاه‌های دانشجویی بازماندند یا دانشگاه این امکان را برای آن‌ها مهیا نکرده است. اما در این بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدامات خوبی را در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت انجام داده است که این روند باید تسریع شود تا دانشجویان به راحتی بتوانند برای داشتن خوابگاه متاهلی اقدام کنند.
مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس می‌گوید: ما یک قانونی با عنوان حمایت از جوانی جمعیت داریم که این قانون خواست مقام معظم رهبری است و ما تمام تلاش خود را برای اجرای این قانون انجام می‌دهیم تا سخنان مقام معظم رهبری به درستی انجام شود. وی می‌افزاید:‌ وام ودیعه مسکن جز تسهیلاتی است که دولت بر عهده صندوق رفاه دانشجویان گذاشته است و با پیگیری‌های ما مبلغ وام ودیعه مسکن برای شهر‌های کمتر از500هزار نفر از 15میلیون به 60 میلیون تومان، شهر‌های بیشتر از 500 هزار نفر از 20 میلیون به 90 میلیون تومان و در شهر تهران از 25 میلیون به 120 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

افزایش 8 برابری خوابگاه‌های متاهلی در سال‌ آینده

وی ادامه می‌دهد: درصد بسیاری از دانشجویان ما به سمت ازدواج سوق پیدا کرده‌اند و در ادامه اقدامات ما ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی را به صورت 2 برابر افزایش دادیم و 8 برابر این ظرفیت را در دست داریم تا بتوانیم خوابگاه‌های متاهلی را افزایش دهیم.
علی خطیبی معاون اداری، مالی وزارت علوم نیز می‌گوید: ما در راستای حفظ و نگهداشت نخبگان، حل دغذغه مسکن برای دانشجویان متاهل، سیاست‌های ابلاغی جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده موضوع خوابگاه متاهلی را در اولویت‌های وزارت علوم قرار دادیم.وی ادامه می‌دهد: مسأله خوابگاه متاهلی برای ساخت، تهیه و تامین خوابگاه است؛ ما برای خوابگاه متاهلی ساخت و تکمیل خوابگاه را مد نظر داریم تا پروژه‌های نیمه کاره را تکمیل کنیم.خطیبی می‌گوید: مهم این است که موضوع تهیه خوابگاه متاهلی جزء اولویت‌های اصلی وزارت علوم است و در این مدت بیش از 500 واحد خوابگاه متاهلی را ساختیم و آن را تحویل دادیم و زوج‌های دانشجو ساکن در این خوابگاه‌ها هستند.#علی_خطیبی#دانشگاهیان#خوابگاه_متاهلی#مسعود_گنجی
پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *