یکشنبه 10 تیر 1403 - Sunday 30 June 2024

/درحال بروزرسانی/ بازتاب شهادت آیت‌الله رئیسی در رسانه‌های غربی

/درحال بروزرسانی/ بازتاب شهادت آیت‌الله رئیسی در رسانه‌های غربی

تهران-ایرنا- شهادت «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» خادم الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه تیم همراه ایشان در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه سی در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی طی یک سانحه هوایی در رسانه های غربی بازتاب گسترده‌ای داشته و به تیتر یک اکثر رسانه‌های جهان تبدیل شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی خبر شهادت آیت الله رئیسی را در سانحه سقوط بالگرد بازتاب داد.

رویترز نوشت: یک مقام ایرانی روز دوشنبه پس از یافتن لاشه هواپیما در استان آذربایجان شرقی گفت: (آیت الله) سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و وزیر امور خارجه وی بر اثر سقوط بالگرد در مناطق کوهستانی و هوای یخبندان به شهادت رسیدند.

رویترز افزود، این مقام ارشد ایرانی که خواست نامش فاش نشود به این خبرگزاری گفت: رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همه سرنشینان بالگرد در این سانحه به شهادت رسیده اند.

این رسانه انگلیسی افزود: مقام ایرانی پیشتر به رویترز گفته بود که بالگرد حامل رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در حادثه روز یکشنبه به طور کامل سوتارنمای رسانه انگلیسی اسکای نیوز تیتر زد: آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران بر اثر سانحه سقوط بالگرد جان باخت. این رسانه افزود: رئیس سازمان هلال احمر ایران به رسانه های دولتی گفت با طلوع آفتاب، امدادگران آثار لاشه این بالگرد را مشاهده کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در بازتاب این سانحه ناگوار نوشت: رسانه های ایران گزارش دادند بعد از ساعت ها جستجو در منطقه مه آلود و کوهستانی در شمال غرب ایران، پیکرهای رئیس جمهور، وزیر خارجه و چند نفر دیگر از مقامات در محل سقوط بالگرد سانحه دیده کشف شدند.

آسوشیتدپرس نوشت: تلویزیون دولتی ایران هیچ دلیل فوری برای سقوط هواپیما در استان آذربایجان شرقی ایران اعلام نکرده است. در میان سرنشینان این بالگرد، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران بود و به نوشته خبرگزاری دولتی ایران این بالگرد همچنین حامل استاندار آذربایجان شرقی و سایر مسئولان و محافظان بود.

همچنین تارنمای رسانه انگلیسی اسکای نیوز با تیتری عنوان کرد: آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران بر اثر سانحه سقوط بالگرد جان باخت. این رسانه افزود: رئیس سازمان هلال احمر ایران به رسانه های دولتی گفت با طلوع آفتاب، امدادگران آثار لاشه این بالگرد را مشاهده کردند.

تارنمای رسانه آمریکایی آکسیوس نیز با استناد به گزارش رسانه های دولتی ایران، خبر به شهادت رسیدن رئیس جمهوری، وزیر خارجه و دیگر مقامات ایرانی را در سانحه سقوط بالگرد بازتاب داد. این گزارش افزود، چند رسانه دولتی ایران گزارش دادند همه سرنشینان این بالگرد «به شهادت رسیده اند».

ای بی سی نیوز، سی ان ان و روزنامه انگلیسی گاردین نیز خبر به شهادت رسیدن رئیس جمهوری ایران و تیم همراه ایشان را در سانحه ناگوار سقوط بالگرد بازتاب دادند. گاردین نوشت: هنوز گزارش فوری درباره علت سقوط این بالگرد که روز یکشنبه در شرایط مه آلود رخ داد و رئیس جمهور در حال بازگشت از سفر به آذربایجان همسایه برای افتتاح یک سد بود، منتشر نشده است.

در حال تکمیل….

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *