پنجشنبه 31 خرداد 1403 - Thursday 20 June 2024

ابراز خوشبینی وزیر دفاع آمریکا از ارائه جنگنده های اف ۱۶ به اوکراین تا تابستان

ابراز خوشبینی وزیر دفاع آمریکا از ارائه جنگنده های اف ۱۶ به اوکراین تا تابستان

 لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا  روز جمعه از ارائه جنگنده های اف-۱۶ آمریکایی در تابستان امسال به اوکراین ابراز خوشبینی کرد.

این درحالی است که کی یف در حال آمادگی برای استفاده از جنگنده ها علیه علیه نیروهای روسیه در میدان نبرد است.

به گزارش ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه به وقت محلی در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت: «ما به سختی تلاش می کنیم تا تابستان امسال جنگنده های اف-۱۶ را به اوکراین برسانیم و من خوشبین هستم که این اتفاق خواهد افتاد.»

خلبانان اوکراینی در حال حاضر در آمریکا برای استفاده از این جنگنده ها آموزش می بینند. قرار است بلژیک، دانمارک، هلند و نروژ این جنگنده ها را به اوکراین تحویل بدهند.

آستین از اعلام هفته گذشته امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر ارسال جت های جنگنده میراژ به اوکراین استقبال کرد و گفت: «هر اقدامی کمک می کند.»

با این حال، او گفت که همزمان با آماده سازی کی یف برای دریافت جنگنده ها و استفاده آنها علیه روسیه، مدیریت تدارکات سیستم های تسلیحاتی پیچیده ضروری خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا افزود: “ما باید همزمان مدیریت دو سیستم پیچیده و محافظت از سیستم ها را انجام می دهیم و من مطمئن هستم که پس از تکمیل آموزش و زمانی که همه هماهنگی ها انجام شد، نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود.”

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه شرایط کشورش برای صلح با اوکراین را اعلام کرد و گفت: «برخلاف ادعای غربی‌ها روسیه این جنگ را به عنوان بخشی از یک عملیات نظامی ویژه آغاز نکرده، بلکه این رژیم کی‌یف است که خصومت‌ها را آغاز کرده و ادامه می‌دهد».

به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین در نشستی با کارکنان ارشد وزارت امور خارجه روسیه گفت: در غرب این اصطلاح که روسیه جنگ را در چارچوب یک عملیات نظامی ویژه آغاز کرد و متجاوز است، مدام تکرار می‌شود. من می‌خواهم یک بار دیگر تاکید کنم که روسیه جنگ را آغاز نکرد. این رژیم کی‌یف است که پس از اعلام استقلال بخشی از اوکراین مطابق با قوانین بین المللی، خصومت ها را آغاز کرد و به آنها ادامه داد.

خبرگزاری رویترز نیز با انتشار گزارشی از این نشست، نوشت: رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است که اگر اوکراین جاه‌طلبی‌های خود را در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کنار بگذارد و نیروهای خود را از چهار منطقه اوکراینی که مسکو مدعی آن است، خارج کند، مسکو آتش را متوقف کرده و وارد مذاکرات صلح خواهد شد.

پوتین گفت که روسیه آماده است از خاک اوکراین عقب نشینی کند تا زمینه اجرای صلح فراهم شود. رئیس جمهوری روسیه در حالی شرایط کشورش برای صلح را اعلام کرد که قرار است بیش از ۹۰ کشور جهان بدون حضور نماینده روسیه در سوئیس برای گفت وگو درباره صلح گردهم آیند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *