شنبه 09 تیر 1403 - Saturday 29 June 2024

بازگشت آشفته «هوکشتاین» از لبنان به تل‌آویو پس از تاکید حزب‌الله بر وحدت میادین

بازگشت آشفته «هوکشتاین» از لبنان به تل‌آویو پس از تاکید حزب‌الله بر وحدت میادین

/رسانه های رژیم صهیونیستی بین اقدام حزب الله در پخش ویدئوی پهپاد «هدهد» همزمان با سفر عاموس هوکشتاین به لبنان و بازگشت او با ناخرسندی از لبنان به تل آویو، ارتباط قائل شدند.

 رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در سایه تاکید و پافشاری حزب الله لبنان بر وحدت میادین و تداوم حمایت از نوار غزه، «عاموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا دست خالی از لبنان به تل آویو بازگشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به بدبینی هوکشتاین فرستاده آمریکا پس از سفرش به لبنان اشاره کردند و علت آن را اصرار حزب الله بر پیوستگی میادین (نبرد با رژیم صهیونیستی) و تاکید حزب الله بر این نکته دانستند که تا زمانی که آرامش در جبهه جنوبی (در نوار غزه) حاصل نشود، در جبهه شمالی (نبرد در مرز شمال فلسطین اشغالی و لبنان) نیز آرامشی در کار نخواهد بود.

رسانه های رژیم صهیونیستی بین اقدام حزب الله در پخش ویدئوی پهپاد «هدهد» همزمان با سفر عاموس هوکشتاین به لبنان و بازگشت او با ناخرسندی از لبنان به تل آویو، ارتباط قائل شدند. این پهپاد از مناطق حساس در شهر حیفا در فلسطین اشغالی تصویربرداری کرد.

«یارون آبراهام» تحلیلگر امور سیاسی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: هوکشتاین پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در دفترش، او را از پیام های مذاکراتش با لبنانی‌ها مطلع کرد. آمریکایی ها هرکاری می کنند تا جنگ تمام عیار در جبهه شمالی رخ ندهد.

این تحلیلگر تاکید کرد که هوکشتاین فقط با نتانیاهو دیدار نکرد بلکه با با «یوآف گالانت» وزیر جنگ، «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش و نیز «بنی گانتس» و «یائیر لاپید» از سران کنونی جناح اپوزیسیون و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و برخی مقامات دیگر صهیونیست نیز دیدار کرد.

وی افزود: او به مسئولانی که با آنها دیدار کرد گفت که از مذاکرات انجام شده با رئیس ستاد اسرائیل نگران است و او نفهمیده است که طرح نظامی اسرائیل چیست و گام بعدی آن چه خواهد بود. در مذاکراتی که او انجام داد به مسئولان اسرائیلی گفت که حزب الله نمی تواند میان میادین (نبرد) جدایی قائل شود زیرا (سید حسن) نصرالله (دبیرکل حزب الله) بر تداوم جنگ تا زمانی که جنگ در جبهه جنوبی ادامه دارد، پافشاری می کند.

آبرهام گفت: هوکشتاین گفته که وی توان اقدامی در جبهه شمالی را دارد و طرحی ۱۳ بندی (برای بازگشت آرامش به مرز شمال فلسطین اشغالی و جنوب لبنان) دارد که قابلیت اجرایی دارد اما این (اجرای این طرح) مرتبط به آتش بس در جبهه جنوبی است.

هوکشتاین دیروز سه شنبه با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان و نیز «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان دیدار و گفت وگو و اوضاع در جبهه لبنان با فلسطین اشغالی را بسیار خطرناک توصیف کرد و از تداوم تلاش خود برای آنچه ممانعت از توسعه جنگ خواند، حرف زد. او آتش بس در غزه را عامل پایان دهنده جنگ و دادن فرصت به دیپلماسی قلمداد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *