شنبه 14 مهر 1403 - Saturday 05 October 2024

تحلیلگر عمانی: رژیم توسعه طلب اسرائیل فقط زبان زور را می‌فهمد

تحلیلگر عمانی: رژیم توسعه طلب اسرائیل فقط زبان زور را می‌فهمد

 تحلیلگر عمانی مسائل خاورمیانه با اشاره به بی فایده بودن طرح های سازشکارانه دولت های عربی در قبال رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم توسعه طلب فقط زبان زور را می فهمند و آنچه به زور گرفته شده، با زور هم پس گرفته می شود.

«محمد العریمی» امروز شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری «الخلیج آنلاین» اظهار داشت: اسرائیل یک رژیم توسعه طلب است و همیشه تلاش می کند که حرف اول را در منطقه بزند و من اعتقاد ندارم که ابتکارات صلح (سازش) پیاپی به موفقیت برسد.

وی افزود: ابتکارات و توافقنامه های صلح (سازش) که کشورهای عربی با رژیم اسرائیل امضا کردند، به ثمر ننشست و هیچ نتیجه ای که منجر به صلح شود، نداشت.

العریمی که رئیس انجمن روزنامه نگاران عمان است، گفت: این رژیم (اسرائیل) هیچ توجهی به نظام بین‌الملل، نظام منطقه‌ای و قوانین بین‌المللی نمی‌کند و دیدیم که نماینده این رژیم چگونه قوانین حاکم بر جهان (منشور سازمان ملل) را در صحن سازمان ملل پاره کرد.

وی اظهارداشت: به نظر می رسد که انتخاب گزینه خشن و استفاده از اهرم های قدرت، راه حل وادار کردن [رژیم] اسرائیل به پایان دادن به اشغال سرزمین های فلسطینی و حرکت به سمت صلح باشد.

العریمی گفت: آنچه به زور گرفته شده است، فقط با زور پس گرفته می شود بنابراین امت عربی و اسلامی باید قیام کند و حقوق ملی و غیرملی خود را در نظر بگیرد.

وی تاکید کرد که نباید زمان را در چارچوب طرح ها (طرح های سازش) و جلساتی هدر داد که به نظر می رسد به نجات این رژیم غاصب (اسرائیل) کمک می کند.

دولت های اردن و مصر جزء اولین دولت های عرب بودند که معاهده سازش با رژیم صهیونیستی امضا کردند. امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با دلالی دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا توافق نامه سازش موسوم به «ابراهیم» را برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل امضا کردند. توافقنامه یاد شده امضا شده توسط امارات موجب برقراری روابط رسمی دیپلماتیک بین ابوظبی و تل آویو شد و پایه و اساس روابط تجاری، امنیتی و فرهنگی گسترده امارات با رژیم صهیونیستی را ایجاد کرد.

همچنین توافقنامه سازش و عادی سازی روابط رژیم جنایتکار اسرائیل با بحرین در همان روز امضا شد. سودان نیز که تحت فشار آمریکا قرار گرفته بود در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ چنین توافقی با رژیم صهیونیستی امضا کرد و وامی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار از واشنگتن دریافت کرد و از لیست کشورهای تروریستی آمریکا خارج شد.

مغرب نیز عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر اسرائیل را در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ بصورت رسمی اعلام کرد و پس از آن آمریکا حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت.

اقدام کشورهای یاد شده در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موجب خشم مردم این کشورها و بسیاری از مسلمانان شد.

مقامات کشورهای یاد شده پس از امضای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مدعی شده بودند که این اقدام موجب کاهش درد و رنج مردم فلسطین و به رسمیت شناختن حقوق آنها و متوقف کردن شهرک سازی از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل خواهد شد اما با گذشت زمان نه تنها این ادعا محقق نشد بلکه موجب جری تر شدن رژیم صهیونیستی برای اقدامات توسعه طلبانه خود شد.

به گزارش ایرنا رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار ۴۱ هزار و ۸۲۵ فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و ۹۶ هزار و ۹۱۰ دیگر زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *