دوشنبه 11 تیر 1403 - Monday 01 July 2024

عنایتی: با یک امتیاز هم می‌مانیم و نباید مقابل استقلال بی‌گدار به آب بزنیم

عنایتی: با یک امتیاز هم می‌مانیم و نباید مقابل استقلال بی‌گدار به آب بزنیم

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: باید در طول 90 دقیقه مقابل استقلال تمرکز کامل داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رضا عنایتی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال در هفته پایانی لیگ برتر، اظهار داشت: بازی بسیار سختی است. مقابل تیمی به زمین می‌رویم که در شرایط قهرمانی است و تمام تلاش و توان خود را می‌گذارد که فردا سربلند بیرون بیاید. باید در طول 90 دقیقه تمرکز کامل را داشته باشیم. اطمینان دارم بچه‌های ما تمام تمرکز خود را با توجه به شرایط جدولی پیکان گذاشته‌اند. نیاز داریم دست کم یک امتیاز از این بازی بگیریم تا کارمان به اما و اگر کشیده نشود.وی افزود: در فاصله کوتاه بین بازی فولاد و استقلال سعی کردیم بچه‌‎ها را از لحاظ ذهنی و بدنی ریکاوری کنیم. خدا را شکر شرایط خوبی داریم. امیدوارم با تمام توان در آخرین بازی لیگ کار کرده و بتوانیم پیکان را در لیگ حفظ کنیم. اتفاقات هفته‌های گذشته مقداری کار ما را سخت کرد. تیمی که جوانان زیادی داشته باشد، برخی مواقع دچار چالش هم می‌شود. ما هم این چالش را قبول کردیم اما به این بازیکنان افتخار می‌کنم که با تمام وجود، در کنار نفرات باتجربه توانستند شرایط خوبی در نیم فصل دوم داشته باشند. انتظار من بالاتر بود اما نمی‌توان به این جوانان خرده گرفت. امیدوارم فردا یک بازی فوق‌العاده خوب با تمرکز بالا انجام بدهیم و تمام دقایق مسابقه را کنترل کنیم.
سرمربی پیکان درخصوص اینکه آیا پیشبینی نمی‌کرد در صورت بازی دادن به جوانان ممکن است تیمش در معرض سقوط قرار بگیرد، گفت: طبیعی بود که باید تمام جوانب را می‌سنجیدیم. در بازی‌ با شمس آذر، ذوب آهن و آلومینیوم اراک دیدید به چه شکلی گل خوردیم و متاسفانه اشتباهات داوری هم در شرایط فعلی ما دخیل بود. کارشناسان هم درموردش صحبت کردند. همه این اتفاقات ما را به چالش کشید. بازی دادن به جوان هم تبعات دارد. باید از لحاظ روحی و روانی شرایط را برایش مهیا کنید.عنایتی افزود: در بازی ممکن است اتفاقاتی بیفتد که نتواند خودش را جمع و جور کند. همه این‌ها را می‌دانستیم اما از تمام ظرفیت خود استفاده کردیم. در نیم فصل دوم 17-18 امتیاز گرفتیم. امتیازات خوبی کسب کردیم. در شرایطی که در دور برگشت امتیاز گرفتن از تیم‌ها فوق‌العاده سخت است. ما در نیم فصل اول نتوانستیم اندوخته خوبی داشته باشیم. به ویژه برای تیم‌هایی که با بودجه پایین‌تر بسته می‌شوند و بازیکنان جوان‌تری دارند، شرایط سخت است.وی ادامه داد: خیلی به بقا امیدواریم. ان‌شاءالله فردا پس از بازی ماندن خود را جشن بگیریم. می‌خواهیم با تمام وجود و تمرکز فوتبال زیبایی بازی کنیم. با حداقل امتیاز هم می‌مانیم و قرار نیست کار خارق‌العاده‌ای انجام بدهیم یا بی‌گدار به آب بزنیم. تمام توان ما این است که با امتیاز بیرون بیاییم.
سرمربی پیکان درمورد برگزاری بازی بدون تماشاگر، توضیح داد: یکی از نکات مثبت بازی هواداران هستند اما من در این مورد تصمیم‌گیرنده نیستم که اظهارنظر کنم. درمورد سوال فنی جواب می‌دهم زیرا هر اطلاعاتی بدهم، شاید اشتباه باشد. دوست داشتیم هواداران در این بازی بودند و می‌توانستند تیمشان را تشویق کنند. زیاد در جریان این مسائل نیسستم.عنایتی درمورد اینکه تیمش برای بقا باید یک امتیاز را از استقلالی بگیرد که برای قهرمانی نیاز به 3 امتیاز دارد، گفت: قطعا استقلال با تمام توان می‌آید تا از این بازی امتیاز کامل بگیرد. می‌دانیم این دیدار چه قدر حساسیت دارد زیرا لیگ در شرایط خیلی خاصی است. استقلال و پرسپولیس شانس قهرمانی دارند و باید تمام تمرکز خود را بگذاریم تا در طول بازی غافلگیر نشویم. ضمن اینکه به قدرت حریف واقف هستیم. امیدوارم بتوانیم نقاط قوت این تیم را کنترل کنیم.
وی در خصوص این موضوع که پیکان هیچ‌وقت برای کسب سهمیه و قهرمانی تلاش نمی‌کند و آیا وقت آن نرسیده که مدیران این باشگاه هدف‌گذاری جدیدی داشته باشند، تصریح کرد: در این مورد با هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه صحبت کرده‌ایم. اجازه دهید که ببینیم تکلیف تیم در لیگ چه می‌شود. اگر در خدمت تیم باشم، تغییرات زیادی در پیکان خواهید دید. سرمربی پیکان درخصوص اینکه آیا نسبت به بازی‌هایی که فردا در قائمشهر و اهواز برگزار می‌شود، نگرانی ندارد، توضیح داد: طبیعی است که به آن بازی‌ها هم نگاه می‌کنیم. همانطور که هفته‌های قبل هم انتظار داشتیم شرایط معمولی اتفاق بیفتد. کلمه شرافت سنگین است و خیلی ساده نمی‌توان از کنار آن گذشت. برخی وقت‌ها نتایج ما به تلاش و نتایج بعضی تیم‌ها گره می‌خورد. شاید اگر ما هم در این جایگاه بودیم، با تمام توان بازی می‎‌کردیم تا حقی از تیمی ضایع نشود.عنایتی ادامه داد: توقعم از همکارانم این بود که با تمام توان بازی انجام دهند تا حقی از تیمی ضایع نشود. اینجوری بازی جوانمردانه هم رعایت می‌شود. همه با هم همکار هستیم، این چرخه فوتبال خیلی کوچک است که زود هم را ببینیم. وی افزود: ما فقط از شرافت حرف می‌زنیم ولی برخی همکاران و دوستان کارهای دیگر انجام می‌دهند. امیدوارم همه ما بعد از لیگ بنشینیم و فکر کنیم که چه کارهایی انجام دادیم، آیا حقی از کسی ضایع کرده‌ایم یا نه؟ امیدوارم فردا اتفاق خوبی بیفتد. هر تیمی که لیاقت دارد قهرمان شود و هر تیمی هم که نتوانست امتیاز را بگیرد سقوط کند ولی حقی از کسی ضایع نشود.#استقلال#رضا_عنایتی#پیکان
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *