شنبه 07 مهر 1403 - Saturday 28 September 2024

محمد اسلامی: پیشرفت‌های علمی ایران برای نظام سلطه نگران‌کننده است

محمد اسلامی: پیشرفت‌های علمی ایران برای نظام سلطه نگران‌کننده است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش هسته‌ای و نظامی برای نظام سلطه نگران‌کننده است.

 محمد اسلامی روز دوشنبه در آیین افتتاح مجتمع آموزشی، فرهنگی شهدای هسته‌ای کاشان افزود: انقلاب اسلامی با کمک دانشمندان و دانش‌آموختگانش توانست علوم و فنون پیشرفته را فرا بگیرد و خود را به قدرت نظامی مجهز کند.

وی اظهار کرد: ما در حال حاضر وارد منطقه ممنوعه دشمن شدیم؛ علومی از جمله آی تی، هسته‌ای و نظامی در انحصار قدرت‌های برتر جهان بود و آنها اجازه حضور دیگر کشورها در این عرصه‌ها را نمی دادند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در سال ۱۳۸۷ نخستین ماهواره امید کشور را بطور آزمایشی در مدار گذاشتیم و بدین ترتیب وارد عرصه پرتابگری شدیم و از همان لحظه نیز منطقه ممنوعه دشمن را نقض کردیم.

اسلامی گفت: کشورهای دیگر نمی‌خواستند ما در فضا حضور داشته باشیم و این اتفاقی که در سال ۱۳۸۷ افتاد، خیلی‌ها را نگران کرد.

وی افزود: امروز ما بسهولت ماهواره‌های علمی را به فضا پرتاب می‌کنیم و بعد از آن وارد دانش هسته‌ای شدیم و خود را به این علم نیز مجهز کردیم و بواسطه نقش علمی فرزندان کشورمان قدرتمند شدیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: باید در زمینه مدارس اتمی سرمایه‌گذاری کنیم و در عین حال قدردان این کار خلاقانه و نوین در بخش مدارس باشیم زیرا فرزندان این مرز و بوم باید بدانند که علوم و فنون جدید، پایه قدرت است.

اسلامی تاکید کرد: فرزندان مستعد و دارای ظرفیت کشورمان باید به سلاح دانش روز مجهز شوند و در تراز اول علمی دنیا قرار بگیرند.

به گزارش ایرنا مجتمع آموزشی، فرهنگی شهدای هسته‌ای کاشان، امروز با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مقامات محلی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مجتمع شامل ۲ دبیرستان و یک دبستان است.

۲ دبیرستان در مقاطع اول و دوم متوسطه پسرانه و دخترانه به نام «شهید جمهور سیدابراهیم رئیسی» و دبستان پسرانه‌ «شهید حسین امیر عبداللهیان» در زمره آموزشگاه های افتتاح شده در قالب مجتمه شهدای هسته‌ای کاشان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و معاونان وی، نماینده ولی فقیه و امام‌ جمعه کاشان و سایر مسوولان محلی از بخش‌های مختلف در حال توسعه مجتمع آموزشی فرهنگی شهدای هسته‌ای نیز بازدید کردند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *