یکشنبه 07 مرداد 1403 - Sunday 28 July 2024

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قدرت بازدارندگی اسرائیل از بین‌ رفته است

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قدرت بازدارندگی اسرائیل از بین‌ رفته است

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، حملات محور مقاومت را نتیجه ضعف و از بین رفتن قدرت بازدارندگی این رژیم دانست.

 «نفتالی بنت» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی‌ان‌ان»، حزب‌الله را به خاطر حمله موشکی به منطقه «مجدل شمس» در بلندی‌های جولان اشغالی مسئول دانست و خواستار اقدام متقابل ارتش اشغالگر علیه نیروهای مقاومت در منطقه، از جمله لبنان شد.

وی به ناتوانی رژیم اشغالگر برای مقابله با محور مقاومت و از بین رفتن قدرت بازدارندگی آن نیز اعتراف کرد و گفت: تنها راه احیای بازدارندگی اسرائیل، پاسخ به حملات شبانه روزی دشمنان ما از یمن تا عراق و لبنان است.

این مقام صهیونیست، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر را مسئول از بین رفتن قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی دانست و خطاب به وی افزود: «مهمترین وظیفه کابینه، تامین امنیت است و اگر شما نمی توانید این کار را انجام دهید، بگذارید شخص دیگری این کار را انجام دهد.»

بنت همچنین از نتانیاهو خواست تا برای عقب راندن نیروهای حزب الله لبنان از مرزهای سرزمین های اشغالی تا شمال رود لیتانی اقدام کند.

وی تهدید کرد: در صورتی که حزب الله از مرزها عقب نشینی نکند، بیروت هدف یک جنگ گسترده خواهد بود.

به گزارش ایرنا در نتیجه یک انفجار قوی در منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی، بیش از ۴۰ صهیونیست زخمی و بیش از ۱۰ صهیونیست دیگر نیز کشته شدند. حال زخمی ها وخیم گزارش شده است.

در شرایطی که رژیم اشغالگر مدعی است که حمله موشکی حزب الله موجب این انفجار شده، نیروهای مقاومت لبنان، انفجار مزبور را ناشی از اشتباه پدافند ارتش اشغالگر اعلام کردند.

در این رابطه، «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان در تماس تلفنی با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در این کشور گفت که این کشور و مقاومت به قوانین جنگ و درگیری پایبند هستند و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند.

مقاومت اسلامی لبنان نیز در بیانیه‌ای ضمن تکذیب هرگونه حمله به منطقه مجدل شمس اعلام کرد: حزب الله ادعای رسانه‌های رژیم اشغالگر درباره حمله موشکی به مجدل شمس را تکذیب و تأکید می‌کند که مقاومت اسلامی لبنان هیچ ارتباطی با این حمله نداشته و انجام آن را رد می‌کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *