سه شنبه 05 تیر 1403 - Tuesday 25 June 2024

نکونام: به نویدکیا و تیمش اعتماد کامل داریم؛ برای فصل آینده با بازیکنان جدید صحبت کردیم

نکونام: به نویدکیا و تیمش اعتماد کامل داریم؛ برای فصل آینده با بازیکنان جدید صحبت کردیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: ما نتوانستیم اما اگر تیم دیگری بود می‌توانست ورزشگاه دستگردی را عوض کند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی با پیکان در هفته پایانی لیگ برتر، اظهار داشت: آخرین کنفرانس قبل از بازی من در یک فصل پر از اتفاقات عجیب و غریبی است که در فوتبال ما می‌افتد. می‌دانیم همه تیم‌ها در این فصل با توجه به تعطیلی زیاد، وقفه طولانی در لیگ به خاطر جام ملت‌ها، سال پرفشار و سختی داشتند. اهمیت آخرین بازی برای ما کاملا مشخص است و بازیکنان به آن واقف هستند.وی افزود: مقابل تیم خوب و قابل احترامی هم بازی داریم که با توجه به شرایط جدول، نیاز به امتیاز گرفتن از این بازی دارد. امیدوارم بچه‌ها با تمام توان و تمرکز وارد بازی شوند تا بتوانیم به موفقیت برسیم.

خنده‌دار است تا آخرین ثانیه برای قهرمانی تلاش کنیم اما هوادار نداشته باشیم

سرمربی استقلال در مورد برگزاری بازی در ورزشگاه دستگردی، احتمال تجمع هواداران مقابل این استادیوم در صورت قهرمانی آبی‌پوشان و اینکه گفته می‌شود باشگاه استقلال باید 60 میهمان خود را با کد ملی معرفی کند، عنوان کرد: این اتفاق فقط در فوتبال ما می‌افتد و هیچ جای دنیا چنین چیزی نیست. دوستانی که روز اول برنامه لیگ را می‌نوشتند، باید این فکر را می‌کردند که 2 استادیوم نداریم که 2 تیم بزرگ کشورمان در آن بازی کنند و نباید به این شکل برنامه‌ریزی می‌کردند. نکونام ادامه داد: شاید هم به این فکر نمی‌کردند که قهرمان روز آخر لیگ مشخص شود. با این وجود از بی‌توجهی در برنامه‌ریزی فوتبال کشورمان، چنین اتفاقی افتاد. واقعا خنده‌دار است که تیم ما بخواهد تا ثانیه آخر برای قهرمانی بجنگد ولی در استادیوم هوادار وجود نداشته باشد. این برنامه‌ریزی اشتباه را افرادی انجام داده‌اند که اصلا چنین موضوعی را نمی‌دانستند. حتما باید زودتر درموردش صحبت می‌شد. ما نمی‌توانیم کاری کنیم اما اگر تیم دیگری بود می‌توانست!وی اضافه کرد: روز گذشته از من پرسیدند افرادی که می‌خواهند با تیم استقلال به ورزشگاه دستگردی بیایند، معرفی کنید. سوال کردم که آیا برای بازی هوادار و پرسپولیس هم از کسی کد ملی گرفتند؟ ما باید کد ملی بدهیم و مو را از ماست بیرون بکشند. هرچند برای ما از ابتدای فصل همین بوده اما وقتی بازی بدون تماشاگر است، دیگر چه فرقی دارد 100 نفر بیایند؟ اشتباهی بود که روز اول انجام دادند و باید زودتر این تغییر انجام می‌شد اما متاسفانه در فوتبال ما اتفاقات عجیب و غریبی می‌افتد که هیچ جای دنیا نمی‌افتد.

مربی‌شان آرام است زیرا یک میلیون دلار برایش بازیکن خریدند و حواشی مدیریتی و داوری نداشت

سرمربی استقلال در واکنش به اینکه برخلاف او سرمربی پرسپولیس آرامش داشت، گفت: زمانی که کار را در استقلال شروع کردیم، هیچ مشکلی نبود و با حجت کریمی کار را خوب جلو می‌بردیم. بعد از تغییر و تحولات باشگاه، آن مشکلات پیش آمد و اختلاقاتی در تیم وجود داشت که به تیم و باشگاه ضربه زد. بازی قبل یک مثال زدم. اگر حریفان ما و تیم‌های بالای جدولی، سال قبل نیاز به چهار بازیکن داشته باشند، ما به 8 بازیکن نیاز داریم زیرا امسال شرایط سختی را تجربه کردیم و وضعیت برابری نداشتیم. طبیعی است وقتی مربی عوض می‌کنند و برایش بازیکن می‌گیرند، شرایط به سود او خواهد بود.نکونام تصریح کرد: بارها گفتم و باز هم می‌گویم که نیم فصل برای جذب بازیکن، بالای یک میلیون دلار پول دادند. اتفاقات داوری و مدیریتی هم نداشتند. به همین دلیل مربی‌شان آرام است و با آسودگی صحبت می‌کند. خواهید دید اگر برعکس می‌شد، اتقاقات دیگری می‌افتاد. تا قبل از اینکه ما از صدر پایین بیاییم، اتفاقاتی رخ داد که باورمان نمی‌شد اما اکنون همه چیز در سکوت و آرامش پیش می‌رود. البته از روز اول کار، تلاش و برنامه ما این بود که بتوانیم تا روز آخر، برحسب وظیفه خود برای استقلال و هواداران‌مان زحمت بکشیم، بجنگیم و بهترین بازی را انجام بدهیم.سرمربی استقلال ادامه داد: اکنون هم از این موضوع خوشحال هستیم که تیم، باشگاه، هواداران و همه کادر این کار را انجام دادند. تا روز و ثانیه آخر تلاش می‌کنیم. امیدواریم بتوانیم فردا با امید به خدا قهرمان شویم. نگاه ما از 2 روز دیگر به سال بعد است. شروع به کارهایی خواهیم کرد که نیاز است انجام بدهیم. تا ثانیه آخر بازی فردا تلاش خواهیم کرد تا ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

به مس رفسنجان اعتماد کامل داریم

نکونام درمورد اینکه در ابتدای فصل مدعی شد مثل خودشان بازی بیرون از زمین را بلد هستم اما استقلال این بازی را باخت، توضیح داد: من چیزی را گفتم که بتوانم انجام بدهم و به خودم مربوط است اما اینکه چه قدر هرکس بتواند بابت حواشی و اتفاقات بیرون از زمین از تیم و باشگاهش دفاع کند، دست من و باشگاه استقلال نیست زیرا برخی سازمان‌ها نسبت به شرایط بازی، حساسیت، استادیوم و… تصمیم می‌گیرند. درمورد این مسال نمی‌توان گفت چه کسی برده یا باخته زیرا من و باشگاه تصمیم‌گیرنده نبودیم. من به عنوان سرمربی تیم فقط می‌توانم حواشی فوتبال را کنترل کنم اما سایر مسائل نکاتی است که شاید خارج از چارچوب باشگاه باشد.وی درخصوص اینکه تا چه اندازه امیدوار است فردا شرافت فوتبال در بازی پرسپولیس و مس رفسنجان حفظ شود، گفت: به همه اعتقاد و اعتماد کامل دارم. حتی درمورد بازی قبلی با شمس آذر هم صحبت شد درحالیکه اصلا آن را نگاه نکردم. اگر اتفاقی هم افتاده باشد، به جز تاسف حاصل دیگری ندارد. سال‌ها است محرم نویدکیا را می‌شناسم و می‌دانم چه جور انسانی است. بازیکنانشان هم تلاش می‌گنند بهترین بازی را انجام بدهند. مهم بازی خود ما است. باید تلاش کنیم بازی را خوب شروع و خوب تمام کنیم. هر اتفاقی افتاد، تقدیری است که خدا برای ما رقم می‌زند.

از دست دادن قهرمانی پس از این همه مدت هواداران را ناراحت می‌کند

سرمربی استقلال اضافه کرد: تا 2 هفته قبل صدر جدول بودیم. قطعا هواداران هم با از دست رفتن صدر، ناراحت بودند و خودمان هم 2 روز شرایط خوبی نداشتیم. با این وجود که اگر جای تیم‌ها عوض می‌شد، شاید شرایط تغییر می‌کرد. اینکه یک تیم این همه مدت با این مشکلات صدر جدول باشد و سپس پایین بیاید، قطعا هوادار را ناراحت می‌کند. ما طرفداران استقلال را درک می‌کنیم. آنها دوست داشتند در 3 هفته پایانی هم تیم صدرنشین بماند اما در یک کورس فوتبالی نیاز به نیرویی دارید که در جا به جایی‌ها و تغییر بازیکن به موفقیت برسید. همه زحمت کشیده و بازهم می‌کشیم. هرچه قسمت شود، همان می‌شود.

قراردادم با استقلال 3 ساله است و پس از این بازی برای جذب بازیکنان جدید اقدام می‌کنیم

نکونام درمورد تعاملش با مالکان جدید باشگاه با توجه به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر اینکه شاید از وی رضایت نداشته باشند، 2 عضو هیات مدیره مخالف ادامه حضورش هستند و همچنین حواشی مربوط به استوری‌های شب گذشته فرهاد مجیدی، توضیح داد:‌ قرارداد من با استقلال 3 ساله است. از روزی هم که مدیریت عوض شد، آرامش می‌بینیم و باید تمام تمرکزمان روی کار و فوتبال باشد. حتی با بازیکنان مدنظر خود برای فصل آینده صحبت کردیم تا قطعا پس از این بازی قراردادهایشان را نهایی کنیم. وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که تا الان داشتیم باید پس از این بازی شروع به جذب بازیکنان مدنظرمان کنیم. خودتان می‌گویید حواشی. رسمی‌اش این است که من گفتم و غیررسمی‌اش هم می‌تواند همه چیز باشد. در حال حاضر تمرکز من روی فوتبال است و از این صحبت‌ها در فوتبال زیاد دیده‌ام.

قبل از آمدن هلدینگ در جنگ نابرابر بودیم اما اکنون در آرامش هستیم

سرمربی استقلال درواکنش به این موضوع که آیا نباید از ظرفیت خود هلدینگ استفاده شود و مدیران از حق این تیم در بیرون و داخل زمین دفاع کنند، عنوان کرد: از روزی که آمده‌اند، این کار را انجام دادند. واقعا از حق و حقوق استقلال دفاع می‌کنند اما قبلش فقط من، بازیکنان و کادرفنی‌ام در این جنگ نابرابر بودیم. از علی‌عسگری، شهریاری و سمیعی ممنون هستم که واقعا زحمت می‌کشند و پیگیر کار هستند. کنارمان بودند تا دست‌کم آرامش داشته باشیم و تمرکزمان روی فوتبال باشد.

مقابل نساجی بد بودیم و حواسمان پرت شد اما مگر پرسپولیسی‌ها پس از باخت به فولاد فنی حرف زدند؟

نکونام درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حرفه‌ای است بازیکن استقلال پس از دیدار با نساجی در شرایطی که دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان را ندیده حرف بزند، گفت: بازیکن قطعا پس از هر بازی ناراحت است. همه نتایج را دنبال کرده و ویدیوهای بازی را می‌بینند. به همین دلیل تحت تاثیر قرار گرفته و صحبت می‌کند. می‌تواند در این مورد حرف بزند. وقتی سرمربی فولاد بودم، پرسپولیس را در زمین خودمان بردیم. پس از بازی به جای صحبت درمورد صحبت‌های فنی‌، می‌گفتند فلان اتفاق افتاده. یک موقعیت نداشتند اما ببینید چه کار کردند. چرا آن زمان کسی صحبت نمی‌کرد؟ زیرا شرایط جدول برایشان سخت بود. این مسائل در فوتبال طبیعی است. این‌ها را نمی‌توانید به من که عمرم را در فوتبال گذاشته‌ام بگویید. وی اضافه کرد: باید درک کنیم هرکس نسبت به شرایط در لحظه خود صحبت می‌کند. یک قسمت از کار این است که ما در بازی با نساجی بد بودیم و حواس تیم پرت بازی پرسپولیس شد. هواداران نتیجه را از روی سکوها اعلام می‌کردند و روی عملکرد بازیکن تاثیر گذاشت. بازیکن هم می‌بیند این طرف قضیه را از دست داده اما آن طرف هم شرایط ناراحت‌کننده پیش آمده است. آنها هم انسان هستند و حق دارند ناراحت شوند. قبل از بازی ما با نساجی دیدید ویدیویی منتشر کردیم که چه اتفاقاتی افتاده است. در فوتبال هر تیمی حق دارد از خودش ناراحت شود.

سال بعد خیلی چیزها را در استقلال تغییر می‌دهم اما مگر دومی آرسنال ناکامی بود؟

سرمربی استقلال درمورد اینکه پس از کسب تجربه در این فصل چه چیزهایی را فصل آینده تغییر می‌دهد، تاکید کرد: خیلی چیزها را قطعا تغییر می‌دهم. بعد از فصل 92-1391 که با استقلال به‌عنوان بازیکن قهرمان شدم، اولین سال مربیگری خودم را در این تیم تجربه می‌کنم. تمام تمرکزم روی این بود که تا لحظه آخر، بهترین عملکرد را برای هواداران داشته باشم و زحمت بکشم. نکات زیادی وجود دارد که سال بعد به تیم اضافه می‌شود و به ما و در ادامه کار مربیگری من کمک می‌کند که نمی‌توان درباره آن باز صحبت کرد. نکونام در واکنش به اینکه درمورد این فصل به اندازه یک دقیقه حرف بزند، گفت:‌یک دقیقه که با توجه به این اتفاقات خیلی کم است. کار برای ما قطعاً شیرین تمام خواهد شد. مگر دوم شدن آرسنال در لیگ برتر، برای این تیم یک ناکامی بود؟ خیر. منچسترسیتی بازیکنان و شرایط بهتری داشتند و توانستند قهرمان شد.
وی اضافه کرد: مربیان خارجی لیگ ما مثل خیلی‌ها تصور نمی‌کردند استقلال بین 3 تیم اول باشد اما با این حال با تلاش و همت بازیکنان و کادر فنی توانستیم این اتفاق را رقم بزنیم. در روز پایانی به یک تیم جام می‌دهند، اما ما شرایط سختی را تجربه کردیم و توانستیم کار خوبی انجام دادیم.سرمربی استقلال اضافه کرد: هر چه داریم از هواداران است و آنها تا روز آخر سنگ تمام گذاشتند. به عشق هواداران آمدم و تا ثانیه آخر برای خوشحالی آنها می‌جنگیم. از روز بعد، تمام تمرکز ما معطوف به فصل آینده خواهد بود تا تیمی خوب با بازیکنان شایسته داشته باشیم.نکونام در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه استقلال بودجه‌ای برای موفقیت تیم در لیگ نخبگان آسیا فراهم کرده یا آبی‌ها در فصل آینده نیز فقط برای قهرمانی لیگ برتر می‌جنگند، گفت: طبق صحبتی که داشتیم، قرار شد تیم خوبی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا (لیگ نخبگان آسیا) داشته باشیم. تیم‌هایی در رقابت‌های آسیایی حضور دارند و هزینه‌هایی می‌کنند که قابل مقایسه با فوتبال ایران نیست.#لیگ_برتر#جواد_نکونام#استقلال#پرسپولیس#پیکان#قهرمانی#فدراسیون_فوتبال#تیم_ملی#لیگ_برتر#هفته_پایانی_لیگ
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *