سه شنبه 26 تیر 1403 - Tuesday 16 July 2024

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی: وقت روی کار آمدن کابینه‌ای دیگر است

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی: وقت روی کار آمدن کابینه‌ای دیگر است

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی بار دیگر در سخنانی به انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم پرداخت و بر ضرورت سرنگونی آن تاکید و اضافه کرد: زمان آن رسیده که کابینه دیگری اسرائیل را در مسیر درست خود قرار دهد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «آویگدور لیبرمن»، رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» اظهار داشت که نظامیان صهیونیست از کابوس رنج می‌برند، اقتصاد در حال فروپاشی است، دیپلماسی در حال از بین‌ رفتن و شمال در حال سوختن است.

وی با انتقاد از عملکرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه تندروی او در جریان جنگ غزه گفت: کابینه نامشروع به گونه‌ای ادامه می‌دهد که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

لیبرمن درباره مذاکرات غیرمستقیم میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز افزود که مذاکرات برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه باید به دور از دوربین‌ها و پشت درهای بسته انجام شود.

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی ادامه داد: زمان آن رسیده که کابینه دیگری اسرائیل را در مسیر درست برای احیای بازدارندگی خود قرار دهد.

وی پیشتر نیز با انتقاد شدید از مدیریت کابینه کنونی رژیم صهیونیستی درباره جنگ علیه نوار غزه و ناکامی اش در جلوگیری از عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ گفته بود: در صورتی که ائتلاف حاکم و کنست کنونی تا سال ۲۰۲۶ در قدرت بمانند اسرائیل نابود خواهد شد.

لیبرمن در گفت وگو با روزنامه معاریو افزود: نتانیاهو، اسرائیل را به سوی ویرانی سوق می دهد و هیچ اطلاعی درباره مدیریت امور ندارد. بلکه او فقط برای ماندن در قدرت برای طولانی ترین مدت ممکن تلاش می کند.

رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» ادامه داد: اسرائیل، با تهدید علیه موجودیتش مواجه است و بحران چند بعدی سیاسی، اقتصادی و امنیتی را پشت سر می گذارد که بزرگترین بحران از زمان اعلام موجودیت آن است.

به گزارش ایرنا، پس از عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲، سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به هم ریخته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی میان سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین و حزب‌الله نیز بر دامنه تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزوده و اغلب صهیونیست‌ها، نتانیاهو را مقصر این شکست می‌دانند و خواستار سرنگونی وی هستند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *