چهارشنبه 06 تیر 1403 - Wednesday 26 June 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / شمیم کرامت رضوی نصف جهان را فرا گرفت

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / شمیم کرامت رضوی نصف جهان را فرا گرفت

در کل استان اصفهان بیش از ۱۱ هزار خادمیار و یاور رضوی مشغول به خدمت هستند که ۳۵ درصد بانوان و ۶۵ درصد آنها را آقایان تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است که در شبکه خدمت یاری با توجه به افزایش کانون‌های ما که محل طلاقی و توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم در این کانون‌ها اتفاق می‌افتد نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رشد بیش از ۱۴۵ درصدی خدمت را در شبکه خادمیاری داشتیم.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با اشاره به پیچیدن رایحه دهه کرامت در اصفهان گفت: ارتقا سطح دینی و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه از اهداف اصلی خادمیاران رضوی است.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، مصطفی حجه‌فروش، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان در نشست اعلام برنامه‌های دهه کرامت رضوی ابراز کرد: در دهه کرامت برنامه‌های مختلف و متنوعی برای استان اصفهان و شهر اصفهان تدارک دیده شده است.
وی افزود: در طول سالیان گذشته این مجموعه توانسته است بیش از ۱۵۰ هزار خادمیار رضوی را جذب کند که حدود ۱۰ هزار نفر آنها در اصفهان در عرصه‌های مختلف جامعه فعال هستند.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی اصفهان ارتقا سطح دینی و فرهنگ جامعه را از اهداف اصلی خدمات کانون‌های خدمت رضوی برشمرد و خاطرنشان کرد: این خدمات خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی برای خوشنودی خدا، امام رضا(ع)، مردم و برای تأثیرگذاری در مسائل اخلاقی و فرهنگی جامعه انجام می‌شود.
حجه فروش تصریح کرد: امیدوارم آنچه که وظیفه اخلاقی و دینی ما در راستای کمک به مردم در مسائل اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و توانمندسازی است بتوانیم به خوبی عمل کنیم.

ترویج سبک زندگی رضوی و کریمانه
سید محمد حسین امامی، معاون کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان در این نشست مطرح کرد: دهه کرامت فرصتی است که بتوانیم سبک زندگی رضوی و کریمانه را برای آرامش دل‌ها و نشاط معنوی جامعه ترویج کنیم و فرصت مغتنمی برای ایجاد وحدت و پیوند بین نسلی به ویژه نوجوانان و قوام بخشی باورهای این نسل است.
وی اعلام کرد: در سراسر استان اصفهان بیش از هزار برنامه ویژه دهه کرامت خواهیم داشت که از ۲۱ اردیبهشت ماه سالروز ولادت حضرت معصومه(س) با تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا رأس ساعت ۷ صبح در گلستان شهدا آغاز شد و در آن عطرفشانی و گل‌آرایی قبور مزار شهدا؛ همچنین از ساعت ۹ ویژه برنامه‌ای برای روز دختر با عنوان «دختر ماه» در سالن اجتماعات گلستان شهدا تدارک دیده شده بود.
امامی افزود: علاوه بر این پنج پرچم مزین به نام مبارک امام رضا(ع) که متبرک شده را در پنج نقطه از شهر به اهتزاز در خواهیم آورد که یکی از آنها را نیز به صورت نمادین در میدان بزرگمهر رأس ۹ روز جمعه برافراشته خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه به مدت ۱۱ شب در گذر فرهنگی چهارباغ رواق‌های خدمت ما در مصداق‌های مختلف همچون مشاوره حقوقی، سلامت، بانوان و خانواده، کتاب و کتابخوانی خدمات ارائه می‌دهند.

برپایی شب شعر رضوی در آرامگاه صائب تبریزی
امامی افزود: در گلزار شهدا و بوستان امام رضا(ع) غرفه‌های خدمت و جُنگ‌های شبانه به مناسبت دهه کرامت برگزار خواهیم کرد و در ۲۶ اردیبهشت که با سالروز اشغال فلسطین توسط رژیم منحوس اشغالگر قدس هم‌زمان است، همایش و اجتماع ابنا الرضا، جوانان رضوی و مقاومت اسلامی را در امامزاده محسن بعد از نماز مغرب و عشاء خواهیم داشت.
وی بیان کرد: ۲۷ اردیبهشت نیز شب شعر رضوی را در جوار آرامگاه صائب تبریزی را اجرا خواهیم کرد و صبح جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت 6:30 کوه گشت خانوادگی و مراسمی در کنار یادمان شهدا گمنام خواهیم داشت. همچنین در روز میلاد و شام میلاد از ۸ نفر هنرمندانی که در حرم مطهر امام رضا (ع) خلق اثر داشتند تجلیل می‌کنیم.

اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در گذرگاه فرهنگی چهارباغ
معاون خادمیاری مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در روز میلاد امام رئوف و رأس ساعت ۱۷ اجتماع بزرگ امام رضایی را در گذرگاه فرهنگی چهارباغ اجرا می‌کنیم و پس از اذان مغرب و عشا جشن بزرگ و مفصل میلاد را همراه با پخت کیک ۸۸ متری در میدان نقش جهان خواهیم داشت.
امامی اعلام کرد: در طرح «سفره کریمانه امام رضا (ع)» از اقشار مختلف مردم دعوت و پذیرایی خواهد شد؛ تجلیل از آتش‌نشان‌ها، اورژانس، پارکبان‌ها با اهدای هدیه اجرا می‌شود. همچنین چندین دستگاه اتوبوس از افرادی که زائر اولی یا محروم هستند را به ویژه برای یک سری از افراد خاص همچون کودکان استثنایی، ناشنوایان، معلولین، بیماران خاص و… تدارک خواهیم دید، آزادی زندانیان جرائم مالی را در قالب پویش «نذر امام» که این اقدام در طول سال نیز توسط شبکه خادم یاری و مدیریت کانون خدمت رضوی استان اصفهان انجام می‌شود اما به صورت نمادین در این ایام نیز ۸ نفر آزاد خواهند شد.

ایجاد حال و هوای امام رضایی در زندان‌ها
معاون خادمیاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان تاکید کرد: طرح «محله کرامت» را با همکاری معاونت شهرداری مناطق و با استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی، سازمان‌های مردم نهاد، مساجد و معتمدین هر محل توسط کانون‌های خدمت رضوی رقم خواهیم زد.
وی افزود: همچنین در طرح «ضامن آهو» به زندان‌ها می‌رویم و ضمن برگزاری جشن سعی داریم حال و هوای زندان‌ها را نیز امام رضایی کنیم؛ از طرفی در طرح «معین‌الضعفا» اردوهای جهادی عمرانی ما در چندین شهر برای بحث بهسازی و کمک به بازسازی و اماکن و منازل محرومین را خواهیم داشت.

برپایی اردوهای جهادی سلامت 
امامی بیان کرد: در طرح «نذر شفا» اعزام اردوهای جهادی سلامت در حوزه دندانپزشکی و اقدامات بالینی به سراسر استان را خواهیم داشت همچنین در طرح «نشان ارادت» تجلیل از مدال‌آوران را با همکاری امور ورزش جوانان استان اجرا خواهیم کرد، طرح «قائم آل‌محمد» تجلیل از نخبگان عینی را با همکاری کانون تخصصی علمی خود در مجموعه کانون خدمت رضوی استان در محل دانشگاه آزاد استان برگزار می‌کنیم.

دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان
معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان مطرح کرد: در طرح «نوای ملکوت» صلوات خاص امام رضا (ع) را ساعت ۸ صبح و ۸ شب در اماکن عمومی، دستگاه‌های دولتی و… با همکاری ادارات، سازمان‌ها و مساجد انجام می‌دهیم، در طرح «یاد یاران» به خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و متوفیان و خادمین حضرت که بیمار هستند دیداری صورت میگرد .
وی افزود: در طرح «از کودکی با تو هستم» به یکی از بیمارستان‌های استان می‌رویم و به نوزادانی که به دنیا می‌آیند اذان و اقامه و یک هدیه رضوی داده می‌شود همچنین یک درخت به میمنت مولود آن بچه و با اسم او در یکی از بوستان‌ها به نام آسمان هشتم در منطقه ۱ کاشته خواهد شد و سعی می‌کنیم که این خانواده را تا یک سال یا بیشتر پس از این اقدام همراهی کنیم.

خدمت و گره گشایی از کار مردم با نام امام رضا(ع)

معاون خادمیاری و مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان در ادامه گفت: در طرح «لبخند» خادم یاران رضوی به بیمارستان امام حسین (ع) رفته و اهدای هدایا انجام می‌شود. هرچند در طول سال خدمت رسانی‌های زیادی اتفاق می‌افتد اما سعی می‌کنیم در ایام دهه کرامت حال و هوای شهر و استان را معطر به نام امام رضا(ع) کنیم، از این رو امیدواریم که بتوانیم با عمق بخشی به خدمات خود و توسعه خدمت در سراسر استان خدمات بی‌شماری را به شهروندان ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه در این دهه با نام امام مهربانی اقداماتی انجام می‌شود که نقطه عطف شبکه خادمیاری در سراسر استان و سراسر کشور است خاطر نشان کرد: خدمت و گره گشایی از کار مردم با نام امام رضا(ع)، پیوند دینی مردم را با معارف دینی اهل بیت (ع) بیشتر می‌کند.
معاون خادمیاری مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با بیان اینکه در ۲۴ شهرستان‌ استان اصفهان دفاتر نمایندگی وجود دارد، افزود: در ذیل این دفاتر کانون‌های خدمت رضوی فعال و مشغول به خدمت هستند. در استان اصفهان نزدیک به ۲۵۵ کانون خدمت رضوی اعم از کانون‌های تخصصی و محلی است که در عرصه‌های ۱۹ گانه خدمتی ما در شبکه خادمیاری به ارائه خدمت به مردم می‌پردازند.
امامی اظهار کرد: در کل استان اصفهان بیش از ۱۱ هزار خادمیار و یاور رضوی مشغول به خدمت هستند که ۳۵ درصد بانوان و ۶۵ درصد آنها را آقایان تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است که در شبکه خدمت یاری با توجه به افزایش کانون‌های ما که محل طلاقی و توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم در این کانون‌ها اتفاق می‌افتد نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رشد بیش از ۱۴۵ درصدی خدمت را در شبکه خادمیاری داشتیم.

توانمندسازی اقشار مختلف در عرصه‌های مختلف
سید محمدصادق سجاد زاده معاون اجتماعی دبیر خانه اصفهان نیز در این نشست ابراز کرد: در شرایطی که سرمایه اجتماعی بسیاری از مجموعه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها به دلایلی افول کرده، اما همچنان سرمایه اجتماعی مجموعه معارف اهل‌بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) باتوجه به اینکه حجم زیادی از علاقمندان و دوستداران به امام رئوف در کشور ما و حتی در سراسر دنیا وجود دارند و عرض ارادت نسبت به ایشان دارند همچنان سرمایه بالایی است؛ در همین راستا همه ما باید کمک کنیم این سرمایه روز افزون، حفظ و از هر آسیبی نگهداری شود.
سجادزاده با اشاره به اینکه مردم اصفهان در طول تاریخ همیشه ابراز علاقه و عشق خود را به امام رضا(ع) را در قالب‌های مختلف نشان داده‌اند، افزود: هرکدام از خادمیاران جایگاه‌های تخصصی دارند که امروز می‌توان از آن‌ها برای خدمت به مردم در حوزه‌های مختلفی همچون سلامت، عمرانی، ورزش، ایثار و شهادت، تعالیم و تربیت و… ظرفیت بی‌نظیری از معلمان پزشکان کمک گرفت.
وی ادامه داد: موضوع توانمندسازی به عنوان یکی از راهبردهای عمومی برای مجموعه کانون‌های خدمت رضوی در عرصه‌های مختلف اهمیت دارد؛ یکی از آنها عرصه کارآفرینی و اشتغال است که باید تلاش کنیم از ظرفیت خادم یاران استفاده کنیم تا سطح عمومی زندگی مردم با نام حضرات معصومین ویژه نام امام رضا (ع) ارتقا یابد.
سجادزاده اضافه کرد: در این راستا باید گفت که این امر نیاز به کمک جامعه رسانه دارد تا ظرفیت خدمت بیشتر فراهم شود و مردم نیز برای بهره‌بندی از خدمات مطلع شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *