شنبه 14 مهر 1403 - Saturday 05 October 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری مراسم بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت در حرم مطهر رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / برگزاری مراسم بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت در حرم مطهر رضوی

از سوی تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و شورای عالی حوزه علمیه خراسان، به مناسبت شهادت سیدالشهدای مقاومت،حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله،مراسم بزرگداشتی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، این مراسم امشب ۱۲ مهر، پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت‌الله احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی و مسئولان لشکری و کشوری وزائران ومجاوران امام رضا(ع) ،با قرائت آیات روح بخش کلام‌الله مجید توسط حجت‌الاسلام شجاع در رواق امام خمینی(ره)، برگزار شد.
در این مراسم معنوی، جعفر ملائکه و سیدرضا نریمانی ،مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به نوحه‌خوانی وذکر مصیبت  پرداختند.
حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری سخنران این مراسم، ضمن تسلیت به مجاهدان جبهه مقاومت لبنان، غزه و فلسطین و تقدیر از نیروهای مسلح کشورمان که دل ملت را شاد کردند، گفت: ارزش‌های انسانی بسیار فراوان است و مجاهدت، تقوا، اخلاص، خیرات و صدقات و علم‌آموزی از جمله این ارزشهاست.
وی جهاد را از جمله ارزش‌های والای انسانی برشمرد و ابراز کرد: به فرموده امیر مومنان علی(ع)،«جهاد دري از درهاي بهشت است كه خداوند آن را به روي اولياي خاص خود گشوده است».
سخنران مراسم افزود: وقتی اخلاص باشد انسان از غیر خدا تهی می‌شود و ویژگی مهمی که یک انسان مخلص دارد این است که، رشد می‌یابد و از بن بست خارج می‌شود، انسان مخلص هیچ‌گاه از فضل الهی ناامید نمی‌شود و حیات و ممات او با برکت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری، خاطر نشان کرد: چیزی که موجب شد حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله، عمری سراسر با برکت داشته باشند همین اخلاص بود.
وی اضافه کرد: برکت اخلاص در این است که انسان هرگز احساس ناتوانی و ضعف نمی‌کند و به قدرت و قوت معنوی و مادی دست می‌یابد، همچون شهیدان حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله که مرد عمل بودند و تمام توانایی و قدرت خود را به منصه ظهور گذاشتند و هیچ‌گاه از خود ضعف نشان ندادند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *