جمعه 29 تیر 1403 - Friday 19 July 2024

وزیر دفاع آلمان: کشورهای بالتیک مین‌های دریایی می‌خرند

وزیر دفاع آلمان: کشورهای بالتیک مین‌های دریایی می‌خرند

 وزیر دفاع آلمان در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن از خرید مین‌های دریایی توسط کشورهای حاشیه دریای بالتیک خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، امروز (سه‌شنبه) ضمن واکنش به اقدامات روسیه در دریای بالتیک، اظهار داشت که کشورش و هشت کشور دیگر دریای بالتیک قصد دارند مین‌های دریایی تهیه کنند.

وی در حاشیه نشست ناتو در واشنگتن به خبرنگاران گفت: «روسیه بارها و بارها مرزهای دریای بالتیک را به چالش کشیده است. ما اخیراً دیدیم که روسیه چگونه تلاش می‌کند تا آب‌های سرزمینی روسیه را به خارج از کالینینگراد گسترش دهد. به خاطر همین، کشورهای حاشیه دریای بالتیک به قابلیت‌های لازم برای بازدارندگی و دفاع نیاز دارند که یکی از آنها مین‌های دریایی است.»

پیستوریوس به حادثه‌ای در ماه می اشاره کرد که استونی مرزبانان روسیه را به برداشتن شناورهای ناوبری از رودخانه ناروا در مرز دو کشور متهم کرده بود. پلیس و گارد مرزی استونی می‌گویند که محل استقرار شناورها بین روسیه و استونی، از زمان حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ چالش برانگیز شده است.

روسیه توانایی‌های نظامی قابل توجهی در سن پترزبورگ و کالینینگراد دارد و ناتو ادعا می‌کند خطوط کشتیرانی و کابل‌های زیردریایی متعلق به کشورهای عضو این سازمان در خطر هستند.

هشت کشوری که به دنبال تهیه مشترک مین‌های دریایی با آلمان هستند، عبارتند از: دانمارک، استونی، فنلاند، نروژ، لتونی، لیتوانی، لهستان و سوئد.

پیستوریوس گفت: موضوع تدارکات مشترک، مزایای زیادی خواهد داشت زیرا هزینه‌ها را کاهش داده و لجستیک و نگهداری مشترک را امکان‌پذیر خواهد کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *