یکشنبه 07 مرداد 1403 - Sunday 28 July 2024

ادعای تل‌آویو درباره کشف تونل‌هایی میان مصر و نوار غزه

ادعای تل‌آویو درباره کشف تونل‌هایی میان مصر و نوار غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ارتش این رژیم درجریان عملیات رفح، شبکه بی‌سابقه‌ای از تونل‌ها را کشف کرد که مصر و جنوب غزه را در امتداد محور فیلادلفیا به یکدیگر متصل می‌کرد که این امر ثابت می‌کند خشم تل‌آویو از قاهره از این موضوع بر روابط ۲ طرف تأثیر خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، روزنامه «یسرائیل هیوم» فاش کرد تونل بزرگ متشکل از سه طبقه مختلف در منطقه‌ای واقع در جنوب غزه کشف شد که مصر را به رفح در غزه متصل می‌کند و این تونل سه طبقه نامش «قلعه فیلادلفیا» است.

در همین راستا، شیریت آویتان کوهن، خبرنگار سیاسی این روزنامه عبری اعلام کرد که در جریان فعالیت‌های خصمانه و تهاجمی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح شبکه پیچیده و بی‌سابقه‌ای از تونل‌ها بین مصر و جنوب غزه کشف شد.

در وسط شبکه تونلی که مناطق را به یکدیگر متصل می‌کند، تونل عظیمی نیز کشف شد که در عمق زیادی حفاری شده بود و در سه سطح مختلف تونل ساخته شده بود که به ادعای اشغالگران امکان انتقال مقادیر زیادی تجهیزات، تسلیحات، مهمات و یا هر چیز دیگری را فراهم می‌کند.

در همین رابطه، وبگاه خبری عبری «srugim»، گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی هیچ اطلاعاتی در مورد کارآمدی و اثربخشی شبکه تونل میان مصر و غزه ندارد.

این وبگاه عبری همچنین گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی از شبکه تونل‌هایی واقع در عمق اطلاع نداشته و این شبکه به‌طور بی‌سابقه‌ای پیچیده است.

پیشتر شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از ارتش این رژیم گزارش داد: کارخانه‌های بتن و سیمان برای ساخت تونل در منطقه خان‌یونس بازسازی شدند و ارتش اسرائیل تخمین می‌زند که تونل‌های رفح در وضعیت آمادگی بالایی قرار دارند و امکان نزدیک شدن به منطقه مرزی را فراهم می‌کنند.

طبق این گزارش، برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که آمادگی و کارایی تونل‌های مقاومت فلسطین در شهر غزه بین «متوسط ​​و بالا» است؛ به گونه‌ای که امکان نزدیک شدن به دیوار حائل میان نوار غزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را فراهم کند. تونل‌های مقاومت در اردوگاه‌های مرکز نوار غزه نیز امکان انجام حملات توسط رزمندگان مقاومت را فراهم می‌کنند.

در این گزارش آمده است که اگر جنگی که وارد دهمین ماه خود شده در این مرحله پایان یابد، حماس با وجود این تونل‌ها می‌تواند به مناطق مرزی و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی حمله کند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

حملات رژیم صهیونیستی در حالی وارد دهمین ماه شده است که تحولات میدانی پس از ۲۷۸ روز، شکست طرح‌های نظامی رژیم اشغالگر و شکست عملیات نظامی در غزه را نشان می‌دهد؛ چراکه مقاومت تاکتیک‌های جدید در نبرد را در دستور کار قرار داده است، تاکتیک‌هایی که منجر به فرسودگی و شکست اطلاعاتی ارتش این رژیم شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *