یکشنبه 10 تیر 1403 - Sunday 30 June 2024

روایت تکان دهنده صندوق نجات کودکان از سرنوشت ۲۰ هزار کودک فلسطینی

روایت تکان دهنده صندوق نجات کودکان از سرنوشت ۲۰ هزار کودک فلسطینی

 سازمان خیریه بین‌المللی «صندوق نجات کودکان» در جدیدترین گزارش خود برآورد کرد که بیش از ۲۰ هزار کودک فلسطینی به علت جنگ ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شهید، ناپدید و اسیر شده یا از خانواده های خود جدا افتاده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای «ریلیف‌وب»، سازمان «صندوق نجات کودکان» امروز سه شنبه در گزارش خود آورده است که بسیاری از این کودکان ممکن است زیر آوارگیر مانده یا توسط رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده و یا در گورهای بی نام و نشان به خاک سپرده شده یا خانواده‌های خود را گم کرده‌ باشند.

تیم‌های حمایت از کودکان صندوق نجات کودکان گزارش دادند که آوارگی‌ اخیر اهالی نوار غزه ناشی از حمله رژیم اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، کودکان بیشتری را از هم جدا کرده و خانواده‌ها و نهادهایی را که از آنها مراقبت می‌کنند، تحت فشار بیشتری قرار داده است.

برپایه این گزارش، جمع‌آوری و راستی‌آزمایی اطلاعات در شرایط کنونی نوار غزه تا حدی غیرممکن است اما با این حال، حداقل ۱۷ هزار کودک بدون همراه هستند و از خانواده خود دور شده‌اند و در حدود ۴ هزار کودک نیز به احتمال زیاد زیر آوارها هستند و تعداد نامعلومی نیز در گورهای دسته جمعی دفن شده‌اند. برخی دیگر از کودکان نیز توسط رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده و یا به خارج از نوار غزه منتقل شده‌اند؛ در حالی که محل نگهداری آنها برای خانواده هایشان در بحبوحه انتشار گزارش‌ها از بدرفتاری و شکنجه (فلسطینیان بازداشت شده توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه)، نامشخص است.

در همین حال، تیم‌های حمایت از کودکان صندوق نجات کودکان در گزارش خود همچنین بر «اقدام فوری» مورد نیاز برای محافظت از کودکان جدا شده و بدون همراه تاکید کرده است.

یک کارشناس حمایت از کودکان صندوق نجات کودکان در نوار غزه گفت: هر روز کودکان بدون همراه و بی‌سرپرست بیشتری پیدا می‌کنیم و هر روز حمایت از آنها سخت‌تر می‌شود. ما با کمک همکاران بر روی شناسایی کودکان جدا شده و بدون همراه و ردیابی و شناسایی خانواده‌های آنها کار می‌کنیم، اما هیچ امکانات اطمینان بخشی برای آنها و هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، زمانی که درگیری‌های مداوم دسترسی ما را به جوامع محدود می‌کند و به طور دائم خانواده‌ها را مجبور به نقل مکان می‌کنند، پیوستن مجدد کودکان به اعضای خانواده‌شان دشوار است.

این کارشناس افزود: همسایه‌ها و اقوامی که فرزندان تنها را برای نگهداری پذیرفته‌اند، نیز برای تامین نیازهای اولیه خود مانند سرپناه، غذا و آب تقلا می‌کنند.

وی تاکید کرد که بسیاری از کودکان به طور کلی تنها هستند که این موضوع، خطر برای آنها را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، کودکان نوار غزه که از بدو تولد با محاصره همه جانبه این منطقه روبرو هستند و اکنون نزدیک به هشت ماه بعد از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه این منطقه با انواع اختلال‌های روانشناختی؛ از جمله افسردگی عمده، لالی انتخابی، شب‌ادراری و افکار خودکشی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نوار غزه را خطرناک‌ترین مکان در سراسر جهان برای کودکان معرفی کرده است. بنا بر اعلام یونیسف، زنان و کودکان بیش از ۷۰ درصد از تلفات ناشی از حمله رژیم اسرائیل از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تا کنون را تشکیل می‌دهند.

وزارت آموزش فلسطین امروز سه شنبه پانزدهم خرداد در بیانیه‌ای از شهادت بیش از ۱۵ هزار کودک ساکن نوار غزه در تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

وزارت آموزش فلسطین اعلام کرد که کودکان بیشترین قربانیان جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تشکیل می‌دهند و براثر این جنگ هزینه‌های سنگینی را پرداخت کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در کنار تجاوزات نظامی بی وقفه خود، با محاصره غزه و جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی به این بخش، اوضاع این منطقه را فاجعه‌بار تر کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *