پنجشنبه 25 مرداد 1403 - Thursday 15 August 2024

روسیه تدابیر امنیتی گسترده‌ای را در ۳ منطقه مرزی اعمال کرد

روسیه تدابیر امنیتی گسترده‌ای را در ۳ منطقه مرزی اعمال کرد

مسکو برای مقابله با بزرگترین حمله کی‌یف به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ، امروز (شنبه) سازوکار امنیتی گسترده‌ای را در سه منطقه مرزی این کشور اعمال کرد.

 الکساندر بورتنیکوف رئیس سرویس امنیتی فدرال روسیه دستور اجرای سازوکار مباررزه با تروریسم را در سه منطقه کورسک، بریانسک و بلگورد که مساحتی تقریبا ۹۲ هزار کیلومتر مربع را تشکیل می دهند، صادر کرد.

کمیته ملی مبارزه با تروریسم در روسیه اعلام کرد: حکومت کی‌یف تلاش‌های بی‌سابقه‌ای را برای ایجاد بی‌ثباتی در تعدادی از مناطق خاک ما انجام داده است.

اقدام اخیر به دستگاه های امنیتی در روسیه، قدرت و اختیارات فوق العاده را برای محدود کردن این منطقه از جمله تدابیر کنترلی بر ارتباطات و محدویت در بسیاری از آزادی های متعارف اعطا خواهد کرد. هزاران نفر از غیرنظامیان از منطقه کورسک تخلیه شده اند.

برخی از گزارش ها نشان می دهند که نیروهای اوکراینی به سمت نیروگاه هسته ای کورسک که سهم زیادی در تامین برق منطقه جنوب روسیه دارد، در حرکت بوده اند. این نیروگاه در مجموع ۶ راکتور دارد که دو راکتور آن غیرفعال، دو راکتور در حال ساخت و دو راکتور دیگر در فاز عملیاتی هستند.

به گفته الکسی اسمیرنوف فرماندار سرپرست منطقه کورسک، لاشه هواپیمای بدون سرنشین بر روی پست برق در نزدیک شهر کورچاتوف محل نیروگاه هسته ای کورسک سقوط کرده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی به «فعالیت قابل توجهی نظامی» در این منطقه اشاره کرده و خواستار خویشتنداری شده است.

یک دیپلمات روس در وین نیز گفت که قطعات از احتمالات موشک سرنگون شده در منطقه کشف شده هر چند که شاهدی برای حمله به این نیروگاه وجود ندارد.

رویترز افزود: نیروهای اوکراینی اخیرا با یورش به مرز روسیه وارد بخش هایی از مناطق غربی منطقه کورسک در این کشور شدند.

به گزارش ایرنا این خبرگزاری انگلیسی این حمله را شگفت انگیز و با هدف احتمالی امتیاز گرفتن در هر گونه مذاکرات احتمالی آتش بس بعد از انتخابات آمریکا توصیف کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه حمله به کورسک را بشدت تحریک آمیز توصیف کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *