جمعه 26 مرداد 1403 - Friday 16 August 2024

مردم مغرب به نماینده رژیم صهیونیستی خانه اجاره نمی‌دهند

مردم مغرب به نماینده رژیم صهیونیستی خانه اجاره نمی‌دهند

 اهالی مجتمع های مسکونی در رباط پایتخت مغرب از اجاره دادن واحد مسکونی خود به ” دیوید گوفرین ” رئیس دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در کشورشان امتناع می ورزند.

به گزارش تارنمای خبری مغربی مستقل ” الصحیفه ” ، شرکتی که موظف به یافتن منزل اجاره ای برای گوفرین شده در مجتمع مسکونی منطقه اعیان نشین ” طریق زعیر ” در رباط فضای مناسبی برای وی یافته است.

بر اساس این گزارش، گوفرین با محل یاد شده موافقت کرد و آن را مطابق شرایط امنیتی دلخواه خود یافت اما با مشکل مهمی مواجه شد زیرا صاحبان واحدهای مسکونی به محض پی بردن به ماهیت وی از اجاره دادن منزل خود به او سرباز می زنند و این امر در سایر مجتمع های مسکونی در منطقه مزبور تکرار شد.

وی افزود : صاحبان واحدهای مسکونی در منطقه مرفه نشین طریق زعیر از همان ابتدا ترجیح دادند تا خود را از جر و بحث و ایجاد فشارهای امنیتی احتمالی علیه همسایگان در صورت اجاره دادن واحد مسکونی خود به گوفرین در امان بمانند.

رسانه های گروهی مغرب خاطرنشان کردند : نماینده رسمی رژیم صهیونیستی در یکی از هتل های رباط اقامت گزیده است و تا کنون دفتر ارتباطات این رژیم در رباط گشایش نیافته است و همچنان در انتظار دریافت روادید از سوی تیم کارشناسی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی است.

رژیم صهیونیستی یک ماه پس از ازسرگیری روابط دیپلماتیک با مغرب در ژانویه گذشته  گوفرین سفیر سابق خود در قاهره را به عنوان نماینده سیاسی خویش در مغرب برگزید. این در حالی است که روابط دو طرف از سال ۲۰۰۰ به این سو متوقف مانده بود.

مغرب در طی سال ۲۰۲۰ پس از امارات ، بحرین و سودان چهارمین کشور عربی بود که با عادی سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی اعلام موافقت کرد.

سازش کشورهای عربی امارات، بحرین، سودان و مغرب با رژیم صهیونیستی با عنوان توافق ابراهیم که در سپتامبر ۲۰۲۰ در واشنگتن به امضا رسید، یکی از ضربه‌های مهلک دیگر دولت ترامپ و متحدان عربی وی به قضیه فلسطین بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *