یکشنبه 15 مهر 1403 - Sunday 06 October 2024

نتانیاهو مقابل صندلی خالی عربستان، از مزایای عادی‌سازی با ریاض گفت

نتانیاهو مقابل صندلی خالی عربستان، از مزایای عادی‌سازی با ریاض گفت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی در سازمان ملل درباره مزایای عادی‌سازی روابط این رژیم با عربستان سخن گفت که کرسی عربستان حین سخنرانی او خالی بود.

به گزارش ایسنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی روز جمعه خود در مجمع عمومی سازمان ملل از اهمیت عادی‌سازی روابط با عربستان صحبت کرد و مدعی شد: «این اقدام به منزله آشتی میان اسلام و یهودیت و میان مکه و قدس خواهد بود.»

به نوشته روزنامه «عربی۲۱»، نتانیاهو در ادامه باز هم مدعی شد: «اما برای درک واقعی نعمت خاورمیانه جدید باید راهی را که ۴ سال قبل با توافقنامه‌های ابراهیمی آغاز کردیم، ادامه دهیم و این قطعا به معنای دستیابی به توافقی تاریخی میان اسرائیل و عربستان است. از آنجایی که ما مزایایی را که توافقنامه‌های ابراهیمی برای ما به ارمغان آوردند، شاهد بودیم و علاوه بر تجارت، گردشگری، پروژه‌های مشترک و صلح، میلیون‌ها اسرائیلی از طریق شبه‌جزیره عرب و بر فراز آسمان عربستان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس سفر کردند، به شما می‌گویم: صلح با عربستان مزایای بسیاری به ارمغان خواهد آورد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «عادی‌سازی با ریاض به منزله پیشرفتی برای امنیت و اقتصاد ۲ طرف خواهد بود و تجارت و گردشگری را در کل منطقه تقویت خواهد کرد و به تبدیل خاورمیانه به یک قدرت جهانی بزرگ کمک خواهد کرد. ما در حوزه انرژی، آب، کشاورزی، هوش مصنوعی و بسیاری زمینه‌های دیگر همکاری خواهیم کرد. مطمئن هستم که این صلح اتفاق مهمی در تاریخ خواهد بود و پایه‌ای برای ائتلاف ابراهیمی گسترده‌تری خواهد بود، به‌ویژه که این ائتلاف شامل آمریکا، اسرائیل، عربستان و دیگر کشورهای عربی خواهد بود.»

زمانی که نتانیاهو درباره اهمیت فرصت عادی‌سازی روابط با عربستان در سازمان ملل صحبت می‌کرد، صندلی عربستان و دیگر کشورها خالی بود.

همچنین نتانیاهو در ادامه سخنرانی خود در نیویورک ۲ نقشه را در دست گرفت و مدعی شد که این‌ها آینده منطقه بر اساس نتایج جنگی کنونی را نشان می‌دهد. در این نقشه‌ها اراضی اشغالی فلسطین، مصر، سودان، عربستان، امارات و هند به رنگ سبز و کشورهای لبنان، سوریه، عراق، ایران و یمن به رنگ سیاه به تصویر کشیده شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *