شنبه 06 مرداد 1403 - Saturday 27 July 2024

پاکستان و چین ۲۳ قرارداد همکاری امضا کردند

پاکستان و چین ۲۳ قرارداد همکاری امضا کردند

در جریان سفر رسمی نخست وزیر پاکستان به چین دو کشور ۲۳ تفاهمنامه و قرارداد همکاری در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی و رسانه امضا کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، محمد شهباز شریف امروز به همراه هیات بلندپایه پاکستانی در شهر پکن با لی چیانگ نخست وزیر چین دیدار کرد.

نشست هیات‌های بلندپایه دو کشور به ریاست نخست وزیران پاکستان و چین نیز برگزار شد. فرمانده ارتش پاکستان و وزیر دفاع این کشور نیز در این اجلاس شهباز شریف را همراهی کردند.

سران پاکستان و چین در این گفت وگوها طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم در روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و جهانی را بررسی کردند.

آنها خاطرنشان کردند که مشارکت راهبردی پاکستان و چین با اعتماد متقابل، اصول مشترک و همگرایی استراتژیک شناخته می شود.

نخست وزیر چین انتخاب پاکستان به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل را به این کشور تبریک گفت.

دو کشور بر حمایت تزلزل ناپذیر از یکدیگر در مورد موضوعات اصلی ملی، منطقه‌ای و بین المللی تاکید و حمایت مستمر خود را از توسعه با کیفیت بالا طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان-چین (CPEC) تجدید کردند.

آنان همچنین بر تکمیل به موقع تمام پروژه های موجود با تمرکز ویژه بر توسعه صنعتی، نوسازی کشاورزی، علم و فناوری و توسعه مناطق ویژه اقتصادی برای توسعه اقتصادی-اجتماعی اقتصادی پاکستان تاکید کردند.

در ادامه، ۲۳ تفاهمنامه و قرارداد همکاری میان پاکستان و چین در حضور نخست وزیران دو کشور به امضا رسید. شهباز شریف قرار است امروز با رئیس جمهور چین نیز دیدار کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *