جمعه 29 تیر 1403 - Friday 19 July 2024

آیت‌الله محمدی گلپایگانی: کارهای شهید رئیسی در حال به بار نشستن است

آیت‌الله محمدی گلپایگانی: کارهای شهید رئیسی در حال به بار نشستن است

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: امروز شاهد به بار نشستن کارها و زحمات شهید رئیسی هستیم و همه اثرات آن را می‌بینند.
به گزارش فارس از تبریز، آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب امروز در مراسم معرفی رسمی نماینده جدید ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: داغ از دست دادن آیت‌الله آل‌هاشم فراموش نشدنی و همیشگی است. وی با بیان اینکه این آیت‌الله آل‌هاشم فردی صبور و بردبار بودند، گفت: آقای مطهری اصل نیز با فرایند انتخابی که شده است امید است توفیق روزافزون داشته باشند. رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: حجت الاسلام والمسلمین مطهری‌اصل خود یک شخصیت جبهه‌ای دارد که نشانه بزرگمردان هم این است که حضور در جبهه جنگ داشته باشند و در دفاع مقدس حضور داشته باشند. وی ادامه داد: علاوه بر اینکه امام جمعه جدید تبریز خود در جبهه بوده بلکه برادر شهید هم است و برادر او در شهید شده و همچنین دو عضو دیگر از خانواده نزدیکش شهید هستند و با این رزومه از او جز خوبی و جز نور چیزی نمی‌بینم. گلپایگانی گفت: انتظار دارم اولاً قدر این نعمت را بدانید و قدر نماز جمعه را بدانید که البته می‌دانید و همچنین از مسئولین محترم تقاضا دارم هر چه‌می‌توانید او را در استان یاری کنند.

پشت میز نشستن خطر بزرگ است

وی تاکید کرد: امام جمعه در هر شهر سنگ صبور هر فرد است و اگر کسی گرفتار مریض دار و قرض‌دار است و یا مشکل در اداره دارند باید کمک کنند تا او به مردمی بودن و با مردم بودن و در غم و شادی مردم شریک باشد. رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه امام جمعه ای موفق است که این چنین مردمی باشد که از ویژگی‌های شهید آل‌هاشم هم بود، گفت: هفت سال شهید آل‌هاشم امام جمعه در تبریز بود و همه دیدیم که به روستاها و نقاط دوردست می‌رفت و نیمه شب به دانشگاه می‌رفت با دانشجویان حرف می‌زد و پای درد دل آنها می‌نشست و در خانه اش همیشه به روی مردم باز بود و اصلا مسوول پشت میزنشین نبود. وی خطاب به مسوولان، افزود: پشت میز نشینی خطر بزرگی است باید راه افتاد و کار کرد و شهید رییسی این چنین بود خستگی نمی شناخت و همین عامل محبوبیت وی شد و مردم نیز به پاس این خدمات، در تشییع جنازه وی سنگ تمام گذاشتند که در دنیا نمونه و سراغ نداریم.گلپایگانی ابراز کرد: شهید رئیسی اصلا پشت میزنشین نبود و حتی بعد از هر سفر استانی وقتی به فزودگاه مهرآباد می‌رسید مستقیم به منزل نمی‌رفت بلکه بلافاصله به فلان شهر و فلان جلسه می‌رفت و قولی که داده بودند با مردم می‌نشست و در مجموع بیش از دو سه ساعت استراحت نمی‌کرد. وی یادآور شد: این همه محبوبیت را دیدید در تشییع شهید رئیسی و همه شاهد بودید که مردم چه کردند؟

کارهای شهید رئیسی در حال بارنشستن است

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه کدام کشور را می‌شناسید که مردم با مسوولان مهربانه و‌محبت انگیز و رابطه صمیمی داشته باشند؟ کفت: قطعا سقوط بالگرد شهدای خدمت در هر کشوری اتفاق می‌افتاد بلوا و آشوب به پا می‌شد ولی در کشور ما الحمدالله آب از آب تکان نخورد و حتی و مقام معظم رهبری فرمودند آقای مخبر باید مثل گذشته با همان سرعت و قوت و قدرت به کار خودتان ادامه دهد و او نیز هم چنین عمل کرد. وی متذکر شد: الان کارهای شهید رئیسی به بار نشسته است و همه اثرات آن را می‌بینند. گلپایگانی گفت: یادتان است در ماجرای کرونا روزی هفتصد نفر از مردم تلف می‌شدند، در دولت سیزدهم وقتی پای کار آمد این دانش بنیان‌ها را که الان دیگر بیش از چند هزار دانش بنیان در رشته‌های مختلف داریم را پای کار آورد و آنها بدون‌کمک گرفتن از بیگانگان شروع کردند واکسن را ساختند و واکسن را صادر هم کردند این فقط یک نمونه از خدمات دولت سیزدهم بود.
وی بیان داشت: مسئولین ما الحمدالله در دولت سیزدهم همزمان هم قدم و همراه با رییس‌جمهور تمام توان را گذاشتند. رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان و این خطه از میهن به قدری جایگاه پراهمیتی دارد که روزی در این شهر چندین مجتهد در حد مرجعیت وجود داشت که یک مورد در زمان خود من بوذ که زمان علامه طباطبایی را لمس کردم. وی ادامه داد: خود شهید مطهری دست پرورده علامه طباطبایی است که یادتان است امام رحمت الله در مورد این شهید چه ‌ گفته است که همه آثار او قابل تقدیر است.

آذربایجان سرزمین زنده است

گلپایگانی با اشاره بر اینکه آذربایجان سرزمین زنده است و شما ببینید نسل جوان چه‌ها می‌کنند، گفت: در سفر دوم رهبر معظم انقلاب به تبریز در طول مسیر از فرودگاه تا محل اقامت مردم فقط اعلام ارادت و هیجان داشتند و حتی اتومبیل را می‌بوسیدند و به‌قدری ازدحام شده بود که مجبور شدیم از بی‌راهه برویم. وی متذکر شد: ما پادزهر همه زهرها را داریم؛ نماز جمعه هزار نفر است و هر جمعه جمعیت زیادی را جمع کرده و خطبه می‌گوید. رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: الان نماز جمعه، پیاده‌روی اربعین، اعتکاف همگی پادزهر هستند.
وی افزود: به پدران و مادران توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید فرزندتان دچار انحراف نشود، آنها را با هیئت و نماز جمعه و اعتکاف آشنا کنید؛ روز جمعه دستشان را گرفته و به نماز جمعه بیاورید چراکه بیمه می‌شوند. پایان پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *