جمعه 29 تیر 1403 - Friday 19 July 2024

روسیه: غرب هنوز واکنشی به طرح صلح مجارستان برای اوکراین نشان نداده است

روسیه: غرب هنوز واکنشی به طرح صلح مجارستان برای اوکراین نشان نداده است

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت: مسکو در زمینه پیشنهادهای صلح مطرح شده درباره پایان جنگ در اوکراین از سوی نخست وزیر مجارستان، هیچ پاسخی از سوی کشورهای غربی دریافت نکرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک نشست خبری اظهار داشت: هیچ واکنشی از سوی کشورهای غربی در مورد پیشنهادهای صلح ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در مورد اوکراین دریافت نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفت: خیر. چیزی دریافت نکرده‌ایم.

سخنگوی کاخ کرملین خاطرنشان کرد که در این رابطه تنها پاسخ‌های کلی در رسانه‌های غربی منتشر شده است.

به گفته پسکوف، اروپایی‌ها در تلاش هستند تا اوربان را در این موضوع درگیر کرده ولی قدرت او را در این موضوع کاملاً رد کنند. آنها می‌خواهند اراده خود را در کمک نظامی به اوکراین تحمیل کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که روسیه به تعامل با طرف مجارستانی در این زمینه ادامه می‌دهد و دیدار اخیر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و پیتر سیجارتو همتای مجارستانی خود در مقر سازمان ملل در نیویورک در همین زمینه صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، یانوس بوکا، وزیر امور اتحادیه اروپای مجارستان در گفت‌وگو با یورونیوز گفت: اتحادیه اروپا برای ایجاد یک ساختار امنیتی پایدار باید با روسیه تعامل کند.

بوکا گفت: «اگر مایلیم یک ساختار امنیتی پایدار برای دهه‌های آینده بسازیم، به نحوی باید روابط بین اروپا و روسیه برقرار شود.»

وی افزود: «ما نیز مانند همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتقدیم که باید به طور کامل از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت کنیم. من فکر می‌کنم که این موضوعی غیر قابل تردید است، اما همچنین معتقدم که ساختار امنیتی پایدار در اروپا بدون تعامل با روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک امکان‌پذیر نیست.»

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان هفته پیش در جریان سفرش به کشورهای مختلف که خودش آن را «ماموریت صلح» خواند، با مقامات چند کشور درباره اجرای صلح اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد. ملاقات اوربان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه موجب خشم مقامات غربی شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *