شنبه 02 تیر 1403 - Saturday 22 June 2024

آزادی بیان به سبک آمریکا؛ افزایش فشارها به قانونگذاران حامی فلسطین در کنگره ( یادداشتی از تارنمای axios )

آزادی بیان به سبک آمریکا؛ افزایش فشارها به قانونگذاران حامی فلسطین در کنگره ( یادداشتی از تارنمای axios )

 تارنمای آکسیوس به نقل از منابع آگاه در حزب دموکرات نوشت که فشارها علیه قانونگذاران آمریکایی حامی فلسطین افزایش یافته است.

الکساندریا اوکازیو-کورتز (Alexandria Ocasio-Cortez) نماینده دموکرات ایالت نیویورک و رشیده طلیب (Rashida Tlaib) نماینده دموکرات ایالت میشیگان به دلیل اظهارات ضد اسرائیلی، به طور علنی و خصوصی مورد انتقاد قانونگذاران هم حزبی خود در کنگره قرار گرفته‌اند.

آکسیوس گزارش داد، اوکازیو-کورتز هفته پیش در فضای مجازی گفته بود که حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل “پیامد مستقیم” توافق ابراهیم و انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به بیت المقدس بود.

طلیب نیز چند روز پیش در جریان سخنرانی در “کنفرانس مردمی فلسطین” از حمایت های بایدن از تل آویو انتقاد کرده بود.

طلیب گفت: دیوان بین المللی دادگستری به تازگی حکم داد که اسرائیل باید تهاجم خود به رفح را متوقف کند، اما رئیس جمهور بایدن می گوید آنچه در غزه اتفاق می افتد نسل‌کشی نیست. خط قرمز شما کجاست رئیس‌جمهور بایدن؟

یکی از دموکرات های مجلس نمایندگان که نام وی فاش نشد، به آکسیوس گفت: سخنرانی طلیب باعث “خشم زیاد” و “ناراحتی شدید بسیاری از اعضا (کنگره) ” شده است.

این در حالی است که یافته های یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثریت دموکرات های حامی رئیس جمهور آمریکا معتقدند که متحد واشنگتن یعنی اسرائیل در حال نسل‌کشی ‌در غزه است. براساس نتایج نظرسنجی موسسه “دیتا فور پروگرس” نشان داد که ۵۶ درصد از دموکراتها با اتهام نسل کشی علیه اسرائیل موافق بوده و تنها ۲۲ درصد آنها با این مساله مخالف هستند.

به طور کلی، ۳۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که اسرائیل در حال نسل‌کشی در غزه است.

اواسط اردیبهشت نیز ۸۸ عضو دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن خواهان ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به رژیم صهیونیستی شده بودند.

در نامه مذکور آمده است: محدودیت‌هایی که اسرائیل بر سر راه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ایجاد کرده، منجر به یک فاجعه انسانی بی‌سابقه شده است.

این نمایندگان در نامه خود تاکید کردند که به اعتقاد آنها، محدودیت‌های رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، قوانین آمریکا را نقض می ‌کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *