شنبه 06 مرداد 1403 - Saturday 27 July 2024

زمان توقف جنگ فرا رسیده است ( «یوسی ملمان» تحلیلگر حوزه نظامی رژیم صهیونیستی )

زمان توقف جنگ فرا رسیده است ( «یوسی ملمان» تحلیلگر حوزه نظامی رژیم صهیونیستی )

یک تحلیلگر صهیونیست با انتقاد از سرباز زدن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اعطای اختیارات به تیم مذاکره کننده این رژیم برای دستیابی به توافق آتش بس و قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین گفت که اکنون زمان توقف جنگ فرا رسیده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «یوسی ملمان» تحلیلگر حوزه نظامی رژیم صهیونیستی، اختلاف بین «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر درباره تداوم جنگ یا توافق با مقاومت فلسطین درباره آتش بس و تبادل اسرا را جدی ارزیابی کرد.

این تحلیلگر صهیونیست، صحبت های اخیر بایدن درباره قصد نتانیاهو برای تداوم جنگ، بدون داشتن هیچ طرحی برای آتش بس در نوار غزه را یادآور شد و نوشت: اظهارات بایدن در حقیقت درخواست از توده اسرائیلی ها برای فشار بر سران ائتلاف حاکم است تا جنگ متوقف شود.

ملمان معتقد است بایدن با تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی یعنی «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی خارجی(موساد)، «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی(شاباک) و ژنرال «آلون نیتزان» نماینده ارتش در مذاکرات با مقاومت فلسطین درباره لزوم آتش بس هم عقیده است.

این تحلیلگر صهیونیست معتقد است همه اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی که روسای دستگاه های امنیتی و نظامی این رژیم هستند درباره لزوم آتش بس هم عقیده هستند و تنها کسی که مانع موفقیت مذاکرات می شود شخص نتانیاهوست.

ملمان در این باره گفت: بایدن از مذاکره کنندگان می خواهد که به اختیاراتی دست یابند و این همان چیزی است که نتانیاهو عملا از دادن آن به بارنیا، رونین بار و نیتزان خودداری می کند.

به گزارش ایرنا، فشار افکار عمومی داخلی آمریکا و همچنین تظاهرات در اکثر کشورهای غربی به ویژه در دانشگاه ها موجب شده تا کاخ سفید برای حفظ ظاهری وجهه خود تاحدی مجبور به فشار بر تل آویو شود.

معترضان به تجاوز رژیم اشغالگر به غزه معتقدند بایدن نیز در قتل عام مردم فلسطین در غزه شریک است زیرا واشنگتن مهمترین حامی دیپلماتیک، مالی و تسلیحاتی این رژیم است.

ناکامی رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود در نوار غزه یعنی از بین بردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست اسیر در نزد رزمندگان مقاومت فلسطین، فشارهای داخلی بر کابینه نتانیاهو نیز را افزایش داده است.

اختلاف نظر سران سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه و موج مخالفت های جهانی با آن نیز بر این فشار افزوده است.

صهیونیست ها با برگزاری روزانه تظاهرات خواهان بسته شدن توافق با مقاومت فلسطین برای تبادل اسیران هستند. در برهه کنونی، درخواست برای استعفای نتانیاهو و انحلال کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی نیز شدت گرفته است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *