چهارشنبه 06 تیر 1403 - Wednesday 26 June 2024

سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور ر ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی بعد از ظهر پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ در حالی که امیرحسین ثابتی او را همراهی می‌کرد، با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی اکنون عضو شورای راهبردی روابط خارجی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی است و سابقه ریاست گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲، معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ، مدیریت بررسی‌های جاری دفتر رهبری، معاونت اداره اول آمریکا در وزارت خارجه و همچنین ریاست اداره بازرسی وزارت خارجه را در کارنامه خود دارد.

جلیلی متولد ۱۵ شهریور ۱۳۴۴ است و تا کنون ۲ مرتبه نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است؛ او در رقابت‌های انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ در رقابت با حسن روحانی، محمد باقر قالیباف، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی و محمد غرضی با کسب ۴ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۹۴۶ رای نفر سوم شد و در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ نیز با شعار «دولت جهش و جهاد: جهاد بزرگ برای جهش ایران» نامزد انتخابات شد که در نهایت به نفع سید ابراهیم رئیسی دیگر کاندیدای انتخابات کناره گیری کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *