جمعه 26 مرداد 1403 - Friday 16 August 2024

کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی: نتانیاهو به‌دنبال سرپوش گذاشتن بر شکست خود است

کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی: نتانیاهو به‌دنبال سرپوش گذاشتن بر شکست خود است

کارشناس امور رژیم صهیونیستی گفت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل تلاش زیادی برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در غزه دارد بنابراین به سیاست ترور متوسل شده است.

«نهاد ابو غوش» کارشناس امور رژیم صهیونیستی در گفت و گو با خبرگزاری شهاب فلسطین افزود:‌ افزایش تنش در منطقه وسیله ای است که نتانیاهو برای فرار از توافق با حماس بر سر آزادی اسیران صهیونیست و توقف جنگ در غزه انتخاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه در اوج تنش قرار دارد اظهار داشت: نتانیاهو خواهان معامله نیست بنابراین هدف رژیم اسرائیل از ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «فواد شکر» از فرماندهان حزب الله لبنان افزایش درگیری در منطقه است.

این کارشناس امور رژیم اسرائیل با بیان اینکه جنگ هنوز تمام نشده و هیچ نشانه ای از پایان قریب الوقوع آن وجود ندارد، تاکید کرد که نتانیاهو تلاش زیادی برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در غزه دارد، بنابراین به سیاست ترور متوسل شده است.

وی بیان کرد که ترور اسماعیل هنیه در تهران نشان داد که رژیم صهیونیستی فراتر از قانون عمل می کند و به هیچ قانونی پایبند نیست و به معاهدات بین المللی توجهی ندارد.

ابوغوش افزود: رژیم صهیونیستی با زیر پاگذاشتن معاهدات بین المللی مربوط به حاکمیت ملی و مرزها اهمیتی برای قوانین بین المللی قائل نیست بنابراین به یمن، لبنان و ایران تجاوز می کند.

وی با تاکید بر اینکه ترور اسماعیل هنیه در تهران نیازمند پاسخ است، تاکید کرد که تهران تاکید کرده است که به موقع پاسخ خواهد داد اما نوع پاسخ را مشخص نکرده است.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با بیان اینکه رژیم اسرائیل در میدان تنها نیست و کشورهای دیگری نیز در منطقه برای کمک به این رژیم فعال هستند، ادامه داد: رژیم اسرائیل در تلاش است تا قواعد درگیری جدیدی در منطقه ایجاد کند اما موفق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس خسارت سنگینی برای مردم فلسطین است، افزود: ملت فلسطین یک رهبر بزرگ و میهن پرست و یک فرمانده پیشگام که نقش مرکزی و محوری در مساله فلسطین داشت را از دست دادند.

ابو غوش اشاره کرد که اسماعلیه هنیه به خاطر پایبندی به اصول، جان خود را داد و این رویه رزمندگان است و همه کسانی که قبل از او در حماس این مقام را داشتند و شهید شدند به این اصول پایبند بودند.

وی تاکید کرد که ترور اسماعیل هنیه از قدرت مقاومت فلسطین نمی کاهد و در آینده نزدیک یا دور، تاریخ ثابت می کند که این ترورها بر مردم فلسطین و مقاومت آنها تاثیری نداشته است.

به گزارش ایرنا اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *