پنجشنبه 25 مرداد 1403 - Thursday 15 August 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / دوره آموزشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت «حسنه ماندگار» در ارومیه برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / دوره آموزشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت «حسنه ماندگار» در ارومیه برگزار شد

جمعی از خادمیاران رضوی با هدف آموزش و آگاهیرسانی در جامعه پیرامون سالمندی جمعیت، اهمیت فرزندآوری و تربیت درست آن در دوره آموزشی یک روزه حسنه ماندگار شرکت کردند.

کارگاه آموزشی «حسنه ماندگار» با هدف تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت ویژه خادمیاران رضوی و فعلان فرهنگی اجتماعی استان آذربایجان غربی در سالن اجتماعات نیلوفر ارومیه برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان غربی؛ جمعی از خادمیاران رضوی با هدف آموزش و آگاهیرسانی در جامعه پیرامون سالمندی جمعیت، اهمیت فرزندآوری و تربیت درست آن در دوره آموزشی یک روزه حسنه ماندگار شرکت کردند.
دوره آموزشی حسنه ماندگار با هدف آموزش مربیان حوزه جمعیت برگزار شد و علاقهمندان به مباحث جمعیت و فرزندآوری به صورت مجازی در سامانه ثبت نام کردند و در کلاس حضور یافتند.
حجت الاسلام علی گودرزی عضو کارگروه جمعیت آستان قدس رضوی و از اساتید دوره با بیان اینکه دوره آموزشی حسنه ماندگار با همت کانون خادمیاری رضوی در کشور برگزار میشود، گفت: این دوره آموزشی با هدف جذب و آموزش کنشگران و فعالین حوزه جمعیت در حال اجرا است تا در زمینه چالشهای حوزه جمعیت، فرزندآوری و تربیت آن آگاهی لازم را به دست آورند.
عضو کارگروه جمعیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه افراد آموزش دیده پس از کسب اطلاعات لازم در سطح جامعه به آگاهیرسانی درباره سالمندی جمعیت و اثرات آن در جامعه میپردازند، ادامه داد: این اقدام موجب تبیین فرهنگ و گفتمان مناسب با جامعه در زمینههای مختلف ازدواج، فرزندآوری و نحوه تربیت فرزند میشود.
وی با اشاره به اینکه خانوادههای تک بعدی و غیر گسترده در جامعه رو به افزایش است، افزود: امیدواریم این آموزشها بتواند بحرانهای موجود در جامعه را حل کند و فرهنگ درست و سالم را ترویج دهد.
حجت الاسلام گودرزی اظهار داشت: در بحث جمعیت موضوعی به نام اقناع وجود دارد و اعتقاد داریم اگر اقناع اتفاق بیفتد فرهنگ سازی در بحث جمعیت اتفاق افتاده و ما در تله جمعیتی نخواهیم افتاد.
شرکت کنندگان پس از شرکت در دوره و دریافت گواهی میتوانند در مجامع عمومی به افزایش آگاهی درباره سالمندی جمعیت بپردازند تا از رشد آن در جامعه جلوگیری شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *