جمعه 26 مرداد 1403 - Friday 16 August 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / دوره آموزشی «حسنه ماندگار» در آذربایجان شرقی برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / دوره آموزشی «حسنه ماندگار» در آذربایجان شرقی برگزار شد

به همت معاونت اجتماعی کانون‌های خدمت رضوی استان آذربایجان شرقی دوره آموزشی «حسنه ماندگار» به منظور تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، کارگاه آموزشی یک روزه تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت با حضور ١٨٠ نفر از خادمیاران رضوی و فعالان عرصه فرهنگی شهرستان‌ها در محل پژوهش سرای دانش آموزی استان از ساعت ٨ صبح تا ١۶ عصر برگزار شد.
در این دوره آموزشی حمید باقرپور معاون اجتماعی کانون‌های خدمت رضوی استان به بیان اهمیت برگزاری کارگاه آموزشی پرداخت و این حرکت حساب شده و سنجیده آستان قدس رضوی در اجرای طرح حسنه ماندگار و اهمیت دادن به برگزاری دوره تربیت تسهیل‌گری جوانی جمعیت را ستودنی دانست.
در ادامه حجت الاسلام محمد مسلم وافی عضو شورای راهبردی جمعیت و خانواده کشور و مربی دوره به بیان تاریخچه کنترل جمعیت در دنیا پرداخت و گفت: با ادامه روند فعلی رشد منفی جمعیتی در آینده نزدیک به یکی از پیرترین کشورهای جهان تبدیل خواهیم شد.
وی در ادامه تدریس به تشریح راهکارهای ازدیاد فرزندآوری و جوانی جمعیت پرداخت و گفت: در زمینه جمعیت، ما با چهار بحران تجرد، پیشگیری، ناباروری و سقط مواجه هستیم که اگر فقط مشکل عدم تمایل به فرزند بیش‌تر را حل کنیم از خطر تله جمعیت عبور خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام وافی افرود: بالای ده میلیون زوج داریم که با اینکه نابارور نیستند اما تمایلی به داشتن فرزند ندارند؛ اگر این تعداد خانواده در فرصت باقیمانده تا سال ۱۴۰۵ هرکدام فقط یک فرزند به خانواده خود بیافزایند، خطر پیری جمعیت از کشور دفع خواهد شد.

 

تاثیر جنبش فمینیسم بر سقط جنین 

استاد حاج کاظم نیز در ادامه این جلسات به روند تاریخی شکل گیری اسقاط جنین اشاره کرد و و در ادمه گفت:  در دوران معاصر یکی از حرکت‌هایی که به ماجرای اسقاط جنین دامن زد، جنبش فمینیسم بود که در این جنبش، جدای از آسیب زدن به ارزش مادر به عنوان ستمی دیگر به جامعه زنان و بشریت، اتفاقی که افتاد این بود که گاهی به عنوان نوعی ابزار اعتراض یا عاملیت زن از سقط جنین نام برده شد.

حاج کاظم افزود: بحث قتل دانستن سلب حیات جنین یکی از مواردی است که جنبش‌های ضد اسقاط جنین در ایران به آن توجه می‌کنند، همچنین این جنبش‌ها با پژوهش‌های فقهی، پزشکی و اجتماعی و با تجدید نظر در روند‌ها و پروتکل‌های پزشکی تلاش می‌کنند که دیدگاه‌های سهل گیرانه را اصلاح کنند.

پایان بخش این دوره اموزشی تدریس حجت‌الاسلام حسن صادقی فعال تسهیلگر جوانی جمعیت بود که به تشریح باید و نبایدها در حوزه تسهیل گری جوانی جمعبت پرداخت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *