جمعه 26 مرداد 1403 - Friday 16 August 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مراسم بزرگداشت پنجِ پنج در حسینیه امام رضا(ع) اراک برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / مراسم بزرگداشت پنجِ پنج در حسینیه امام رضا(ع) اراک برگزار شد

در مراسم بزرگداشت شهدای پنجم مرداد اراک، خادمیاران رضوی آیین بزرگداشت شهدای روز مقاومت و ایثار را در حسینیه امام رضا(ع) برگزار کردند.در این مراسم به رسم چهارشنبه‌های امام رضایی ابتدا خادمیاران و یاوران رضوی در کرسی تلاوت رضوی شرکت کرده و سپس به قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و قرائت زیارت پرفیض عاشورا پرداختند.

به گزارش آستان نیوز از مرکزی، خادمیاران و یاوران رضوی همزمان با چهارشنبه‌های امام رضایی و در آستانه روز مقاومت و ایثار اراک و به همت کانون ایثار و شهادت، مراسم بزرگداشت مقام شامخ شهدای عملیات رمضان و مرصاد و بمباران کارخانجات اراک را در حسینیه امام رضا (ع) برپا کردند.

در این مراسم به رسم چهارشنبه‌های امام رضایی ابتدا خادمیاران و یاوران رضوی در کرسی تلاوت رضوی شرکت کرده و سپس به قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و قرائت زیارت پرفیض عاشورا پرداختند.

سپس دکتر مشایخی از مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدای این عملیات‌ها و از بمباران کارخانجات اراک روایتگری کرد و یکی از افراد حاضر در زمان بمباران کارخانه آذراب اراک به خاطره گویی پرداخت.

همچنین حاضرین از مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) در ذکر مصیبت شهدای کربلا فیض بردند و توزیع تصاویر شهدا به یاد ۷۲ شهید عملیات رمضان، زینت بخش مراسم بود.

گفتنی است، پنجِ پنج به دلیل روزهای حماسه و اقتدار مردم شهر اراک در عملیات‌های رمضان، بمباران کارخانجات اراک و عملیات مرصاد به ترتیب در روزهای پـنجِ پنـجِ سـال ۱۳۶۱، پـنجِ پنـجِ سـال۱۳۶۵ و پـنجِ پنـجِ سـال ۱۳۶۷، روز ایثار و مقاومت اراک نامگذاری شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *