جمعه 15 تیر 1403 - Friday 05 July 2024

قیام ۱۵ خرداد رستاخیزی سیاسی در مقیاس جهانی بود

قیام ۱۵ خرداد رستاخیزی سیاسی در مقیاس جهانی بود

آیت الله حسینی خراسانی گفت: قیام ۱۵ خرداد فقط برای رهایی از آزادی ملت ایران شکل نگرفت، بلکه برای همه ملت های ستم دیده و تحت ظلم است.

به گزارش آستان نیوز، سی و پنج‌ سال است که از ارتحال امام راحل می گذرد. مردی که به قول بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان”رهبرانی مثل امام خمینی یک بار در قرن ها زاده می شوند”؛ هرچه از زمان ارتحال امام راحل می گذرد، تاثیرگذاری او و عظمت جریانی که او در جامعه ایرانی و جهانی ایجاد کرده است بیشتر هویدا می شود.

میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی درباره امام می گوید: “امام خمینی فراتر از زمان می‌اندیشید و در بعد مکان نمی‌گنجید. او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان به جای بگذارد”.  در حال حاضر شاهدی برای اثبات این مدعا صدای عدالت خواهی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین از حنجره دانشجویان در دانشگاه های مختلف آمریکایی و اروپایی است.

چهاردهم خردادماه همزمان با ارتحال امام راحل ویژه برنامه بزرگداشتی از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، تولیت آستان قدس رضوی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی در رواق امام خمینی(ره)حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این ویژه برنامه با حضور جمعی از زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی با اجرای گروه سرود گلدسته های حرم و مرثیه سرایی با نوای خاطره انگیز یادگار دوران حماسه، دفاع و شهادت حاج صادق آهنگران آغاز شد.
قیام ۱۵ خرداد؛ رستاخیز سیاسی
در بخشی دیگر از این مراسم آیت‌الله حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان به اشاره به گذشت ۶۱ سال از قیام پانزده خرداد گفت: حقیقتا این رویداد یک رستاخیز سیاسی در مقیاس جهانی است و این قیام فقط برای رهایی از آزادی ملت ایران شکل نگرفته است بلکه برای همه ملت های ستم دیده و تحت ظلم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به پیام حکیمانه مقام معظم رهبری به دانشجویان غربی و آمریکایی تصریح نمود: بنا به فطرت انسانی و روحیه ظلم ستیزانه همه آزادی خواهان  جهان پیام ایشان مبنی بر اینکه در جهت درست تاریخ قرار گرفته اید؛ مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش هرکس در پیشگاه خداوند به منفعت است که  برای دیگران می رساند اظهار داشت: دلیل محبوبیت خادم الرضا، رئیس جمهور شهید همین موضوع و خدمت رسانی مخلصانه ایشان به مردم بوده است.

در پایان این مراسم یاد خاطره همه شهدا خصوصا شهدای خدمت گرامی داشته شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *