جمعه 08 تیر 1403 - Friday 28 June 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تقدیر آیت‌الله جوادی آملی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه بین‌الملل

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / تقدیر آیت‌الله جوادی آملی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه بین‌الملل

آیت‌الله جوادی آملی : یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آستان قدس رضوی، تربیت محقق است و این‌که بخش علمی آستان قدس رضوی نیز تقویت شود.

آیت‌الله العظمی جوادی آملی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه بین‌الملل و همچنین ، خدمات به زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش آستان نیوز، مصطفی فقیه اسفندیاری؛ معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و هیئت همراه با حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و خدمات آستان قدس رضوی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، گفت: امور مربوط به زائرسرا و فعالیت‌هایی که در این حوزه در حال انجام است، همه مقدس است و باید توسعه یابد، ولی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آستان قدس رضوی، تربیت محقق است و این‌که بخش علمی آستان قدس رضوی نیز تقویت شود.

 

وی افزود: ما همه در کنار سفره امامان نشسته‌ایم و باید توجه داشت که منطقه ما در آستانه خطر هست و مسئولیت اصلی هم به عهده جمهوری‌اسلامی ايران است، برای این که در کشورهای دیگر، امام و امام مدار هست، اما امامت نیست و اساس کار، این امامت و این تفکر اهل بیت(ع) و تفکر شیعه است که باید گسترش پیدا کند.

 

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: امام رضا(ع)، هم مسائل فقه و احکام و مسائل شریعت را به خوبی بیان و هم احتجاجات عقلی را دقیق ذکر کرده‌اند، ما مأموم همین امام هستیم و باید در این زمینه‌ها نیز، پیرو آن حضرت باشیم.

 

وی اظهار کرد: مردم ما واقعاً شیفته اهل بیت(ع) هستند، اما این محبت، مادامی که معقول نباشد پیشرفتی در زندگی و جامعه حاصل نخواهد شد.

 

به گفته وی، اسپانیای فعلی که اندلس سابق است، هم محور اسلام و هم محور مسیحیت و چون مهد اسلام بود، مسیحیت هم آنجا پرفروغ بود، اما شبهات فکری و عدم پاسخ‌گویی به آن شبهات، اندک اندک دین را از اندلس گرفت و در حال حاضر هیچ خبری از اسلام و مسیحیت اصیل در آنجا نیست.

 

آیت‌الله جوادی آملی در پایان گفت: زیارت کردن و بوسیدن درب حرم برای همه مردم است، اما ما وظیفه داریم تا علم آورده و حرف تازه بیاوریم، ما قرآن کریم و نهج‌البلاغه داریم، کتاب نهج‌البلاغه باید در منزل تمامی ما شیعیان باشد، ما این معارف اهل بیت(ع) را باید به سطح جامعه بیاوریم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *