پنجشنبه 28 تیر 1403 - Thursday 18 July 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / سوگواری خادمیاران رضوی شهرستان بیرجند در سوگ هشتمین خورشید آسمان ولایت

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / سوگواری خادمیاران رضوی شهرستان بیرجند در سوگ هشتمین خورشید آسمان ولایت

 

همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع)، مراسم سوگواری هشتمین خورشید آسمان ولایت با مشارکت خادمیاران رضوی در مرکز خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از خراسان جنوبی، در سالروز شهادت حضرت ثامن الحج علی ابن موسی الرضا(ع) جمعی از خادمیاران رضوی در بیرجند با حضور در کنار مرقد مطهر شهید گمنام، رخت عزا بر تن کرده و با لباس‌های نوکری خود عرض ارادت خالصانه خود را به محضر امام مهربانی‌ها ابراز کردند.

مردم مؤمن و دل سوخته از فراغ زیارت مضجع نورانی و ملکوتی خورشید آسمان ولایت، که ماه‌هاست برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا توفیق زیارت حضوری حرم رضوی را ندارند، امروز مصادف با شهادت آقا علی بن موسی الرضا(ع) با پای دل به زیارت ایشان نائل می‌شوند.

حجت الاسلام علیرضا نخعی پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی در جمع خادمیاران رضوی اظهار کرد: یکی از اصول مهم زیارت امام رضا(ع)، شناخت حق ایشان، تصدیق آن و تقویت باورهای اعتقادی نسبت به امر امامت و ولایت آنان است. در روایات، بسیاری از پاداش ها و آثار زیارت حضرت رضا (ع) مشروط به شناخت حق آن امام صحبت شده است.

وی افزود: امام موسی کاظم (ع) می‌فرماید: هر کس پسرم را در سرزمینی که به حالت غربت از دنیا می‌رود زیارت کند و تسلیم امرش بوده و به حقش آگاه و عارف باشد نزد خدا مقامش همچون مقام شهدا بدر است.

حجت الاسلام نخعی پور ادامه داد: فلسفه خلقت انسان در دامان ولایت است که شکل می‌گیرد.

گفتنی است، در ادامه مراسم ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای این امام همام (ع) به مرثیه‌خوانی و سوگواری پرداختند و همچنین از خوان پربرکت ولی نعمتمان حضرت امام رضا(ع) متنعم شدند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *