جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

ممنوعیت خروج ماسک طبی از کشور

ممنوعیت خروج ماسک طبی از کشور
مدیرکل تجهيزات و مایحتاج پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام‌کرد که با هماهنگی انجام شده با گمرک، خارج شدن ماسک طبی از کشور بدون مجوز وزارت بهداشت ممنوع است.

سید حسین صفوی عصر دوشنبه در گفتگو با ایرنا در مورد موارد مطرح شده در فضای مجازی مبتنی بر صادرات ماسک طبی از ایران به کشور چین به دنبال شیوع ویروس کرونا (corona)، گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا درکشور چین، تقاضای جهانی برای استفاده از ماسک های طبی افزایش پیدا کرد و از طرفی بعضی واسطه ها به دنبال خریداری این ماسک ها و صادرات به چین بودند. برای این که بتوانیم نیازهای داخل کشور را مدیریت کنیم، اعلام کردیم که خارج شدن هرگونه تجهیزات پزشکی باید با هماهنگی وزارت بهداشت انجام شود و مازاد احتیاج داخلی را می توانیم در اختیار صادرکنندگان قرار دهیم.

او افزود: از طرفی بعضی به دنبال این بودند که ماسک های طبی را اهدا کنند، ولی بهرحال خارج شدن تجهیزات و ملزومات پزشکی که ماسک طبی هم بخشی از آن به حساب می آید، باید با هم آهنگی وزارت بهداشت انجام شود و حتی این مورد را به گمرک هم اعلام کردیم.

صفوی ادامه داد: در روزهای گذشته افزایش خاصی در صادرات ماسک طبی نداشتیم.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: این اقدام برای جلوگیری از بروز کمبود ماسک طبی در کشور انجام شد. ماسک طبی اکنون توسط ۱۵ تولیدکننده داخلی در کشور تولید می شود و نیازی به واردات در این زمینه نداریم. حتی این تولیدکننده ها اعلام آمادگی کرده اند که میتوانند میزان تولید خود را افزایش دهند.

صفوی خاطرنشان کرد: ساخت داخلی ماسک طبی میتواند پاسخگوی نیاز داخلی کشور باشد و مردم نگرانی در زمینه کمبود ماسک طبی نداشته باشند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *