جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

کاهش مقررات و تمدید فاصله اجتماعی در کره جنوبی

کاهش مقررات و تمدید فاصله اجتماعی در کره جنوبی
با پایین آمدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی، مقررات ذی ربط برای پیشگیری کاهش یافته اما فاصله گذاری اجتماعی تمدید شده است.

به گزارش ایرنا مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته فقط ۸ نفر به کرونا مبتلا شده اند که پایین ترین رقم در دو ماه گذشته است.

کره جنوبی از ابتدای شیوع ویروس در چین، تدابیر جدی برای مقابله با آن اتخاذ کرد به طوری که در روزهای نخست تنها ۳۵ نفر به بیماری مبتلا شدند اما پس از یک وقفه کوتاه مدت و شیوع خوشه ای در چند کلیسا به دومین کانون شیوع ویروس در جهان تبدیل شد.

مسئولان حالا می گویند که محدودیت ها را برای برخی از مراکز از جمله کلیساها و ورزشگاه کاهش می دهند و ضدعفونی محلات و مکان ها افزایش خواهد یافت همزمان از مسلمانان خواسته شده است با نزدیک شدن به ماه رمضان تا حد امکان از هر تجمعی خودداری کنند.

قرار است از امروز دوشنبه برای دو هفته طرح فاصله گذاری اجتماعی در کره تمدید شود و لیگ بسکتبال بازی های را بدون تماشاگر از سر می گیرد.

“چونگ سیه کیون” نخست وزیر کره جنوبی گفت که باید در کنار کاهش مقررات و تمدید فاصله گذاری اجتماعی حدود میانه مراعات شود تا شرایط بتدریج عادی شود.

دولت کره جنوبی پیش بینی کرده است که اگر مدیریت با همین شکل با ثبات ادامه یابد و طرح ها و مقررات اجرا شود احتمال دارد فاصله اجتماعی عادی از روز ششم می از سرگرفته شود.

در کره جنوبی ۱۰ هزار و ۶۶۱ نفر مبتلا به کرونا هستند و ۲۳۴ مرگ ثبت شده است از ۸ مبتلای جدید هم ۵ نفر مسافران ورودی به کشور بوده اند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *