سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - Tuesday 07 May 2024

پرواز جنگنده روسی در نزدیکی هواپیمای جاسوسی آمریکا

پرواز جنگنده روسی در نزدیکی هواپیمای جاسوسی آمریکا
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، یک فروند جنگنده روسی در نزدیکی یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز دریای مدیترانه پرواز کرده است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، مقام‌های یگان ششم نیروی هوایی آمریکا اعلام کردند، یک فروند جنگنده روسی در ۲۵ فوتی یک فروند هواپیمای شناسایی P-۸ آمریکا قرار گرفت، در حالی که در حریم هوایی بین‌المللی پرواز می‌کرد.

نیروی دریایی آمریکا در فیلمی که در توئیتر درباره این رویداد منتشر کرد، نوشت: هواپیمای آمریکایی براساس قوانین بین‌المللی فعالیت داشت و پرواز می‌کرد و اقدامی در راستای تحریک روسیه انجام نداد.

این دومین بار در چهار روز گذشته است که یک فروند جنگنده روسی در نزدیک هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز مدیترانه پرواز می‌کند و برای هواپیمای آمریکایی مزاحمت ایجاد کرده است.

روز چهارشنبه، نیروی دریایی آمریکا یک جنگنده دیگر روسی را به انجام پرواز ناامن با سرعت بالا و ایجاد مزاحمت برای یک هواپیمای شناسایی آمریکایی متهم کرد.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا با اشاره به توافق ۱۹۷۲ جلوگیری از رویدادها بر فراز آب‌های بین‌المللی آمده است:‌ از آنجا که هواپیمای روسی در حریم هوایی بین‌المللی عمل می‌کند،‌ این اقدام غیرمسئولانه است. ما از آن‌ها انتظار داریم که براساس معیارهای بین‌المللی عمل کرده و از وقوع چنین رویدادهایی جلوگیری کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *