یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - Sunday 19 May 2024

کاهش علاقه سیاه‌پوستان آمریکایی برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴

کاهش علاقه سیاه‌پوستان آمریکایی برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴

 بر اساس نظرسنجی جدید روزنامه «واشنگتن‌پست» و موسسه «ایپسوس»، تعداد کمتری از سیاه‌پوستان آمریکایی نسبت به سال ۲۰۲۰، در انتخابات سال جاری [میلادی] ایالات متحده رای خواهند داد.

به گزارش ایرنا از تارنمای هیل، در این نظرسنجی تنها ۶۲ درصد از رای‌دهندگان سیاه‌پوست آمریکا گفتند که «به طور کامل مطمئن هستند» که در انتخابات نوامبر (آبان) ایالات متحده شرکت خواهند کرد که ۱۲ درصد کاهش را نسبت به ژوئن (خرداد/تیر) ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

شدیدترین کاهش در علاقه رای‌دهندگان به شرکت در انتخابات سال جاری آمریکا، مربوط به رای‌دهندگان جوان سیاه‌پوست است. تنها ۴۱ درصد از رای‌دهندگان سیاه‌پوست بین ۱۸ تا ۳۹ سال گفتند که «به طور قطعی» در ماه نوامبر رای خواهند داد.

بر اساس این گزارش، کاهش علاقه رای‌دهندگان برای شرکت در انتخابات می‌تواند برای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دردسر ایجاد کند.

رای‌دهندگان جوان سیاه‌پوست از موضع رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال جنگ غزه ناامید شده‌اند و تورم همچنان موضوعی مهم برای همه رای‌دهندگان است.

طبق گزارش تارنمای «هیل»، رای‌دهندگان سیاه‌پوست آمریکا تکیه‌گاهی حیاتی برای دموکرات‌ها هستند. آنها در انتخابات سال ۲۰۲۰ به بایدن کمک کردند تا کاخ سفید را حفظ کند.

با این حال بسیاری از رای‌دهندگان سیاه‌پوست از سال ۲۰۲۰ به طور فزاینده‌ای از دولت بایدن ناامید شده‌اند. اگرچه بایدن در کمپین‌های انتخاباتی خود وعده اصلاحات زیادی برای عدالت کیفری، مسوولیت‌پذیری پلیس و حق رای داده بود اما از زمان روی کار آمدن او، تغییرات کمی ایجاد شده است.

این نظرسنجی روزنامه «واشنگتن‌پست» و موسسه «ایپسوس» همچنین شکاف جنسیتی واضحی را در میان رای‌دهندگان آمریکایی نشان داد.

تنها ۳۹ درصد از زنان سیاه‌پوست بین ۱۸ تا ۳۹ سال «به طور قطعی» امسال در انتخابات آمریکا رای خواهند داد که نسبت به ۶۹ درصد در سال ۲۰۲۰، با کاهش شدیدی رو به رو بوده است.

با این حال، بایدن گزینه مطلوب‌تری نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا است. این نظرسنجی نشان داد که ۷۴ درصد از رای‌دهندگان سیاه‌پوست می‌گویند که «به طور قطعی» یا «به احتمال زیاد» به بایدن رای می‌دهند، در حالی که تنها ۱۴ درصد گفته‌اند که به ترامپ رای خواهند داد.

این نظرسنجی از ۹ تا ۱۶ آوریل در میان یک هزار و ۳۳۱ هزار سیاه‌پوست غیر اسپانیایی ۱۸ سال به بالا انجام شد و حاشیه خطا آن ۳.۲ درصد است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *