شنبه 15 اردیبهشت 1403 - Saturday 04 May 2024

پشتوانه‌سازی خوبی برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان زنان خواهیم داشت

پشتوانه‌سازی خوبی برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان زنان خواهیم داشت

سرمربی تیم فوتبال دختران زیر ۲۰ سال ایران گفت: به رییس فدراسیون گفتم که سه سال دیگر 2 تیم کامل تحویل می‌دهم و به طور حتم در سال‌های آینده تیم ملی بزرگسالان پشتوانه خوبی خواهد داشت.

مریم آزمون روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مورد شرایط تیم ملی اظهار داشت: اردوها نباید تعطیل شود. نیاز به حمایت همه جانبه و زیاد داریم و باید بازی دوستانه، مسابقات و اردوهای بین‌المللی داریم.

وی افزود: وقتی برای یک تورنمنت اعزام می‌شویم در بیشتر مواقع دچار مشکلاتی مانند تغییرات آب و هوایی می‌شویم. باید با آن کشورها رایزنی کنیم  و در آنجا اردو برگزار کنیم. کارمان را آغاز کردیم و همینطور محکم و با اراده و با انگیزه پیش می‌رویم.

سرمربی تیم زیر ۲۰ سال دختران ایران با اشاره به حضورش در تیم ملی بزرگسالان اضافه کرد: چند سال در تیم ملی کار کردم اما زمانی زیادی به من داده نشد تا تیم را آماده کنم. مدام شاهد تعطیلی اردوها بودیم.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل ناکامی تیم زنان ایران در زمان او فدراسیون وقت بود یا خیر، تصریح کرد: اینگونه نیست. ساختار ما مشکل داشت. باشگاه‌ها باید بازیکن‌سازی کنند و آنها را در اختیار تیم ملی قرار دهند. برعکس عمل می‌کردیم و در تیم ملی بازیکن می‌سازیم و به باشگاه‌ها می‌دهیم و تا وقتی اینگونه است نمی‌توانیم نتیجه بگیریم. تیم فوتبال بزرگسالان را مثال می‌زنم. آن تیم تنها برای هماهنگی بازیکنان به اردو می‌رود اما در بخش زنان نمی‌توانیم چنین برنامه‌ریزی داشته باشیم. در بخش زنان باید آنقدر اردو و بازی دوستانه داشته باشیم که بازیکنان را به شرایط تیم ملی بزرگسالان برسانیم.

آزمون گفت: زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم در مسابقاتی که حضور داشتم توانستیم به دور دوم مسابقات صعود کنیم اما در مرحله دوم با چین‌تایپه رو به رو شدیم و باختیم. اگر آن تیم تنها ۶ ماه دیگر حمایت و منحل نمی‌شد الان تیم ملی خوبی داشتیم.

وی تاکید کرد: اکنون مریم ایراندوست باید تیم ملی را از نو بسازد. کیفیت مسابقات آن زمان خیلی بالا رفته بود. نتیجه نگرفتیم اما نباید رها می‌شدیم. با تعطیلی اردوهای تیم ملی، ضربه بدی خوردیم و از رنکینگ خارج شدیم. هر کسی در تیم ملی باشد کار سختی در پیش دارد و باید تلاش کنیم تا در مجامع بین‌المللی کار را پیش ببریم. امیدوارم تفکر و سیستم جدید به کمک تیم ملی بیاید.

آزمون تاکید کرد: اینکه من بگویم که به خاطر حضور در تیم زیر ۲۰ سال خوشحال هستم شاید برای برخی قابل قبول نباشد اما واقعا خوشحالم. من به عزیزی خادم گفتم که دو الی سه سال دیگر دو تیم کامل تحویل می دهم. قرار شد دو تیم ایجاد کنیم و تجربیات را به بازیکنان انتقال دهم. با دادن زمان کافی شاهد این خواهید بود که تیم ملی پشتوانه خوب و سرمایه خوب برای آینده داریم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *