یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - Sunday 19 May 2024

خواسته اصلی دانشجویان آمریکایی و اروپایی، همبستگی با ملت فلسطین است

خواسته اصلی دانشجویان آمریکایی و اروپایی، همبستگی با ملت فلسطین است

استادیار دانشگاه فرهنگیان گفت: خواسته اصلی دانشجویان آمریکایی و اروپایی، همبستگی با ملت فلسطین است که در چارچوب آن خواستار آتش‌بس دائمی در غزه، اتمام کمک‌های نظامی دولت آمریکا به رژیم اشغالگر، قطع همکاری دانشگاه با مجتمع‌های تسلیحاتی و کنار گذاشتن روند سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شده‌اند.

لیلا وطن خواه کاشی، استادیار دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اقدام دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکا علیه اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: جنایات صورت گرفته در غزه باعث بیداری وجدان انسان های آزاده در جهان شد و این بیداری تا قلب آمریکا کشوری که خود را به ظاهر حامی حقوق بشر می داند گسترش یافت؛ کشوری که اعتراض دانشجویان خود را با وحشی گری و برخورد فیزیکی توسط پلیس سرکوب می‌کند، چطور می خواهد از حقوق بشر در دنیا دفاع کند؟

وی افزود: بخاطر می آورم حدود ۱۰ سال پیش نیز رهبر معظم انقلاب نامه ای را خطاب به جوانان اروپا و آمریکا فرستادند که در آن نامه ایشان قلب های حقیقت جوی جوانان را مخاطب خود قرار داده بودند نه سیاستمدارانی که با آگاهی مسیر خود از صداقت و درستی را جدا کرده اند و امروز شاهد این هستیم که تاثیر و نفوذ کلام رهبری در بین جوامع غربی بخصوص دانشگاهیان این چنین موج اعتراضاتی در قلب واشنگتن و به ظاهر مهد تمدن ایجاد می کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اعتراض‌های دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم فلسطین، ابتدا از دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد آغاز شد. دانشجویان معترض با صدور بیانیه‌ای مشترک، رژیم اشغالگر را به عنوان مسئول کامل جنگ معرفی کردند. این اعتراض‌ها به تدریج به شمار زیادی از دانشگاه‌های این کشور نظیر آموری، میشیگان، براون، پلی‌تکنیک هومبولت، برکلی، کالیفرنیای جنوبی، نیویورک، ییل، کلمبیا، ماساچوست، تگزاس، مینه‌سوتا و غیره گسترش یافت؛ به گونه‌ای که تاکنون ۷۹ دانشگاه آمریکا درگیر اعتراض علیه رژیم اشغالگر قدس شده است. علاوه بر حضور دانشجویان، در برخی از دانشگاه‌ها اساتید حامی فلسطین نیز عمدتاً در اعتراض‌ها مشارکت فعال دارند و در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه میشیگان هم دیدیم که دانشجویان با چفیه، سربند و پرچم کشور فلسطین اعلام همبستگی خود با مردم مظلوم و بی دفاع غزه را اعلام کردند.

وطن خواه کاشی گفت: خواسته اصلی دانشجویان آمریکایی و اروپایی، همبستگی با ملت فلسطین است که در چارچوب آن خواستار آتش‌بس دائمی در غزه، اتمام کمک‌های نظامی دولت آمریکا به رژیم اشغالگر، قطع همکاری دانشگاه با مجتمع‌های تسلیحاتی و کنار گذاشتن روند سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *