جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

اخبار داغ

کولاکوویچ برای والیبال بار فنی نداشت/ بازیکنان والیبال‌زده شدند

کولاکوویچ برای والیبال بار فنی نداشت/ بازیکنان والیبال‌زده شدند
کارشناس والیبال ایران گفت: ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال باید در نشست خبری شرکت کند و پاسخگوی مردم باشد.

جبار قوچان نژاد در گفتگویی درباره نتایج تیم ملی والیبال در رقابت‌های جام جهانی گفت: عملکرد تیم ملی در دو بخش قابل ارزیابی است،  بخش اول زحماتی است که بازیکنان جوان و با تجربه کشیدند، از جان و دل مایه گذاشتند و در پایان نیز همه خسته شدند. عملکرد بازیکنان عالی بود. در بخش دوم اما عملکرد کولاکوویچ سرمربی تیم ملی خوب نبود. در دوره‌های گذشته جام جهانی والیبال ایران به این اندازه بازیکن جایگزین جوان و با انگیزه نداشت.

* روح و جسم بازیکنان خسته بود

کارشناس والیبال افزود: هم در رقابت‌های قهرمانی آسیا و هم در جام جهانی می‌توانستیم تیم دوم را به زمین بفرستیم که برای تیم ملی دو سر برد بود. از یک طرف بازیکنان اصلی فرصت ریکاوری داشتند و روح و جسم خسته خود را آماده می‌کردند و از والیبال زدگی به دور می‌شدند و از طرف دیگر جوانان برای آینده مهیا می‌شدند.

* والیبال زدگی مفرط در چهره بازیکنان دیده شد

وی تاکید کرد: بازیکنان اصلی خسته تر از قبل شدند و اعتماد به نفس بازیکنان جوان هم کم شد. کاری کردیم که مصدومیت‌های نهفته بروز کند و والیبال زدگی مفرط در چهره بازیکنان دیده شود. هرکجا که از بازیکنان جوان استفاده شد به اجبار بود که البته جوانان خود را اثبات کردند و استفاده از آنها جواب هم داد.

* کولاکوویچ بار فنی برای والیبال نداشت

قوچان نژاد گفت: از نظر فنی در این چند سال حضور کولاکوویچ در ایران چیزی به والیبال ایران اضافه نشده است، هنوز در سرویس‌های قدرتی و پرشی کار چندانی صورت نگرفته است. این‌ها چالش‌های فنی و روحی تیم ملی است.

* ایگور باید پاسخگوی مردم باشد

وی درباره پاسخگو نبودن سرمربی تیم ملی درباره عملکردش در جام جهانی نیز گفت: متاسفم، کولاکوویچ از ملت ایران حقوق دریافت می‌کند و باید پاسخگوی مردم باشد. حداقل باید یک نشست خبری برگزار می‌شد و او در جمع خبرنگاران پاسخگوی عملکردش می بود. بدون رئیس ماندن فدراسیون، به والیبال آسیب رسانده است. متاسفانه قرارداد با گزینه‌های خارجی همیشه به نفع آنها بسته می شود که از هر دو طرف ما ضرر می‌کنیم.

* قراردادها به سود طرف خارجی بسته می‌شود

کارشناس والیبال ادامه داد: اگر بخواهیم کولاکوویچ را حفظ کنیم چیزی نصیب والیبال ایران نخواهد شد. اگر هم بخواهیم قراردادش را فسخ کنیم باید خسارت‌ سنگینی پرداخت کنیم چرا که همیشه قراردادها بسیار محکم به سود طرف خارجی بسته ‌می‌شود. در هر صورت به ضرر است و سودی نصیب والیبال ایران نمی‌شود.

* نبود رئیس به معتبرترین فدراسیون ورزشی آسیب رساند

وی درباره تاثیر بدون رئیس بودن فدراسیون نیز گفت: نبود رئیس به یکی از معتبرترین فدراسیون‌های ورزش ایران آسیب می‌زند. امیدوارم هرچه سریع تر تکلیف رئیس مشخص شود. ای کاش در بازی‌های آسیایی و جام جهانی تیم دوم را اعزام می کردیم. احترام زیادی برای بازیکنان اصلی قائل هستم و ارزش کار بزرگ آنها را هیچکس نمی‌تواند کتمان کند اما آنها نیاز به استراحت داشتند. والیبال ایران جزو مهمترین تیم های گروهی است و نبود رئیس آسیب زیادی به آن زده و خواهد زد.

قوچان نژاد تاکید کرد: علی فتاحی سرپرست فدراسیون والیبال نمی‌تواند به طور مستقیم تصمیم گیری کند. اگر رئیس حضور داشت می توانست از امروز راجع به تمدید قرار داد سرمربی و حتی رایزنی با گزینه های دیگر شروع به تحقیقات و تبادل نظر کند. فتاحی نمی تواند این کارها را انجام دهند و این به والیبال ضرر می زند.

* والیبال باید در بخش‌هایی راه فوتبال را برود

کارشناس والیبال درباره وضعیت نامعلوم لیگ نیز گفت: از دل یک لیگ خوب تیم ملی خوبی به وجود می‌آید. والیبال نیز باید در بخش هایی، راه فوتبال را پیش برود. تسویه حساب‌ها باید به خوبی انجام شود. ما از اینکه تیم‌ها بدون بدهی وارد لیگ شوند حمایت می‌کنیم. بازیکنان پس از یک فصل آسیب و بازی های پرفشار باید حقوق خود را دریافت کنند و این حقشان است. تسویه حساب موضوع مهمی است و باید به آن رسیدگی شود. هیچ تیمی نباید بدون تسویه حساب وارد لیگ شود.

منبع : مهر

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *