جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

ارتش تونس نیروهایش را در مرز با لیبی تقویت کرد

ارتش تونس نیروهایش را در مرز با لیبی تقویت کرد

وزیر دفاع تونس اظهار کرد: تونس با استقرار ارتش در طول مرزهایش با لیبی با توجه به وضعیت استثنایی و خطرناک این کشور هشدار و احتیاط خود را با استقرار ارتش در طول مرزهایش با این کشور دوچندان کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی تونس، این اظهارات عماد الحزقی، وزیر دفاع تونس در جریان نظارتش بر مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان آکادمی نظامی در استان نابل در شرق این کشور مطرح شد.

الحزقی اشاره کرد: افزایش روند نفوذ به کشور را شاهد هستیم و باید با تمام قدرت و حرفه‌ای با این مساله مقابله کنیم.

وزیر دفاع تونس اضافه کرد، مناطق مرزی همان مناطق نظامی بسته هستند و طبق قانون، ارتش اجازه استفاده از تمام ابزارها برای مقابله با این پدیده‌ها را دارد.

او درباره اعتراضات در منطقه الکامور در استان تطاوین گفت، یگان‌های ارتش نهایت خویشتنداری را در تعامل با اعتراضات به کار می‌گیرند.

وزیر دفاع تونس آنچه روی داده را “استثنایی” خواند و افزود: ما به عنوان موسسه نظامی هیچ نقشی در تقابل با اعتراضات نداریم بلکه وظیفه ما حفاظت از تاسیسات نفتی و پالایشگاه‌ها است و اجازه اقدامات خرابکارانه را نمی‌دهیم.

وی تاکید کرد: ما وضعیت خفقان آور را درک و با این وضعیت استثنایی با درایت برخورد می‌کنیم.

روز پنج‌شنبه معترضان ایستگاه پمپاژ سوخت در تطاوین در جنوب شرق تونس را بستند و از دولت خواستند توافقنامه الکامور در راستای به کار گرفتن نیروهای بیکار را اجرا کند.

تطاوین از دو ماه پیش صحنه اعتراضات مردمی و درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *