جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

اخبار داغ

نماینده افغانستان در سازمان ملل: در کنار مردم فلسطین ایستاده‌ایم

نماینده افغانستان در سازمان ملل: در کنار مردم فلسطین ایستاده‌ایم

نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل گفت: افغانستان از حقوق لاینفک مردم فلسطین درباره حق تعیین سرنوشت خود دفاع کرده و همواره در کنار خواهران و برادران فلسطینی خود ایستاده است.

 «عادله راز» نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل در بیانیه‌ای درباره انتخاب مجدد افغانستان به عنوان رئیس کمیته پیگیری حقوق فلسطینان در سازمان ملل گفت: در طول سال گذشته افغانستان به عنوان ریاست این کمیته تلاش کرده راه‌حلی را برای پایان جنگ پیدا کند.

وی افزود: افغانستان از حقوق لاینفک مردم فلسطین درباره حق تعیین سرنوشت خود دفاع کرده و در تمام نشست‌های سازمان ملل این موضوع را اعلام کرده است.

نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل ادامه داد: سال گذشته افغانستان 78 میلیون افغانی به بودجه کمیته پیگیری حقوق فلسطینیان اختصاص داد که این نشان از عزم مردم افغانستان برای ایستادن در کنار برادران و خواهران فلسطینی دارد.

این در حالی است که ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدتی قبل طرحی موسوم به معامله قرن از راهکار دو دولتی رونمایی کرد و آن را گزینه بهترین راه‌حل مناقشات فلسطین-اسرائیل دانست.

این طرح با اعتراض شدید مقامات و مردم کشورهای مسلمان مواجه شد. احزاب و شخصیت‌های سیاسی افغانستان از جمله معترضان به این طرح بودند.

احزاب سیاسی افغانستان در پی اعلام این طرح از سوی ترامپ، آن را معامله‌ای رذیلانه و خائنانه از سوی ترامپ و نتانیاهو توصیف کردند و با تاکید بر حق قانونی فلسطینیان برای تعیین سرنوشت خود، خواستار برخورد جدی جوامع بین‌المللی با این طرح شدند.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *