جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

اروپا خطاب به ترامپ: مهار کرونا با تصمیم یکجانبه ممکن نیست

اروپا خطاب به ترامپ: مهار کرونا با تصمیم یکجانبه ممکن نیست

*کرونا یک «بحران جهانی است که به هیچ قاره‌ای محدود نیست و مقابله با آن مستلزم همکاری است، نه اقدام یکجانبه.»، اتحادیه اروپا این تصمیم آمریکا که به طور یکجانبه و بدون مشورت اتخاذ شده است را رد می‌کند.

تهران- ایرنا- اتحادیه اروپا به تصمیم دونالد ترامپ آمریکا برای جلوگیری از ورود مسافر از اروپا به ایالات متحده اعتراض کرد و آن را تصمیمی «یکجانبه» خواند که «بدون مشورت» با این اتحادیه اتخاذ شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، «شارل میشل» رییس شورای اروپا و «اورسولا فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا پنجشنبه در بیانیه مشترکی تاکید کردند: کرونا یک «بحران جهانی است که به هیچ قاره‌ای محدود نیست و مقابله با آن مستلزم همکاری است، نه اقدام یکجانبه.»
در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا این تصمیم آمریکا که به طور یکجانبه و بدون مشورت اتخاذ شده است را رد می‌کند.
فون در لاین و میشل افزودند: اتحادیه اروپا اقداماتی قوی برای مهار شیوع این ویروس انجام می‌دهد.
میشل که به عنوان رییس شورای اروپا بر جلسات سران اروپایی ریاست می‌کند، صبح پنجشنبه در توئیتی در واکنش به تصمیم آمریکا اعلام کرد: ما امروز این وضعیت را بررسی خواهیم کرد. باید از ایجاد اختلال در اقتصاد پرهیز کرد.
«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه در یک نشست خبری، شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را ناشی از ورود مسافران اروپایی دانست و گفت: ورود تمام مسافران از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت ۳۰ روز ممنوع می‌شود.
ترامپ گفته بود که از جمعه ورود همه مسافران از اروپا ممنوع می‌شود اما مقام‌های وزارت امنیت داخلی اعلام کردند این ممنوعیت تنها بخش زیادی از آن دسته از اتباع خارجی را شامل می‌شود که در ۱۴ روز منتهی به سفرشان به آمریکا در منطقه اروپایی «شنگن» بوده‌اند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *