شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

بازداشتی‌های مرتبط با توطئه اخیر در ونزوئلا به ۴۰ نفر رسید

بازداشتی‌های مرتبط با توطئه اخیر در ونزوئلا به ۴۰ نفر رسید

*ونزوئلا هفته گذشته چند نفر از جمله دو آمریکایی را که برای شرکت “سیلورکورپ یو اس ای” کار می‌کردند، دستگیر کرد. آنها بخشی از یک توطئه شکست خورده بودند که هدفشان براندازی دولت بود. این بازداشت‌ها یک پیروزی بزرگ برای دولت مادورو به شمار می‌رود.

تهران- ایرنا- شمار بازداشتی‌های توطئه اخیر علیه ونزوئلا به دنبال دستگیر شدن ۱۱ نفر دیگر به ۴۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، آدمیرال “رمیخیو کابیوس” فرمانده ارشد نیروهای مسلح ونزوئلا در توئیتی نوشت: ۱۱ مزدور تروریست دیگر دیروز(یکشنبه) در ارتباط به طرح توطئه اخیر در ونزوئلا بازداشت شدند.

تلویزیون دولتی ونزوئلا نیز تائید کرد که نیروهای مسلح این کشور هشت نفر را در ایالت  وارگاس بازداشت کردند.

این افراد در حالی توسط نیروهای امنیتی ونزوئلا بازداشت شدند که نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد: ما به دنبال بازداشت همه افرادی هستیم که در این طرح توطئه مشارکت داشتند.

دولت کاراکاس اعلام کرد که این طرح توطئه با هدف براندازی دولت مادورو انجام شد و خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت، پشت این اقدام بوده است.

با وجود مطرح بودن علنی اتهام علیه گوایدو هنوز مسئولان قضایی ونزوئلا، او را با اتهام جدیدی مواجه نکرده‌اند.

پیش از این، مقام‌های ونزوئلا اعلام کرده بودند، دو شهروند آمریکایی که با یک نظامی کهنه‌کار آمریکا برای نفوذ در ونزوئلا همکاری داشتند، دستگیر شده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا هرگونه مداخله واشنگتن در این طرح ناکام علیه ونزوئلا را رد کرده است.

تلویزیون ونزوئلا به تازگی تصاویری از این دو آمریکایی به اسارت گرفته شده را به نمایش گذاشت که اعتراف کردند توسط سیلورکورپ موظف به تصرف فرودگاه کاراکاس با هدف اخراج مادورو از این کشور شده بودند. به گفته مادورو این دو نفر در دادگاه غیرنظامی محاکمه خواهند شد.

مادورو این عملیات تهاجمی را  برنامه واشنگتن برای سرنگونی دولت خود می‌داند و حضور دو تبعه آمریکایی در میان ۱۳ تروریست دستگیر شده را سندی محکم برای تائید ادعای خود قلمداد می‌کند.

ونزوئلا در ۶ سال اخیر با شدیدترین بحران اقتصادی روبروست. تحریم‌های آمریکا نیز در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *