جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

« کربلایی محمّد پازوکی » همنشینی با خورشید نیزه نشین ( ع ) گوارای وجودت

« کربلایی محمّد پازوکی » همنشینی با خورشید نیزه نشین ( ع ) گوارای وجودت

*” حاج محسن ” عزیز، همسر مکرّمه ، یگانه برادر تحصیلکرده و فرهیخته عباس آقای گرامی  و بیت معزّز پازوکی ما را در غم خویش بدانید.

 

 

.

 

 

… الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ( قرآن کریم – بقره _ 156 ).

# عزیزی می گفت :

اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است / دنیا برای از تو نوشتن مرا کم است 

اکسیر من ! نه این که مرا شعرِ تازه نیست / من از تو می نویسم و این کیمیا کم است … !

# دیگری اعتقاد داشت :

عاشقی پیداست از زاری دل / نیست بیماری چو بیماری دل

علت عاشق ز علتها جداست / عشق اصطرلاب اسرار خداست

چون قلم اندر نوشتن می‌شتافت / چون به عشق آمد قلم بر خود شکافت

 

… فکر کنم حقّ مطلب را ادا و مخاطب کنایه فهمِ فرهیخته متوجّه منظورم گردید ، نوشتن و گفتن از ” کربلایی محمّد آسمانی “ در خور و سزای همچو کمترینی نیست .

شاید تصوّرش هم برای بعضی غیر قابل باور باشد که کربلایی محمّد آسمانی در حیات بیش از سه دهه ی پر برکت خویش علاوه بر استلام حَجَر ، سعادت زیارت بیت الله الحرام ، مسجدالحرام ، قبور ائمه ی غریب بقیع ، زیارت چند باره عتبات عالیات ( سامراء ، کاظمین ، نجف و قبله ی دلها حضرت خورشید نیزه نشین ارباب بی کفن ) توفیق آستان بوسی قبور متبرّک شامات حضرت رقیّه ( س ) و عقیله ی بنی هاشم ( س ) را  به همراه خانوداه بزرگوارش نیز داشته است ؛ عوالم و آمالی که شاید برای بسیاری حاصل نشده است ، قطعاً تصدیق می فرمایید که زیارت بردنی است و نه رفتنی .

” دُردانه ” ما با تمام بضاعت جسمی خویش و با ملازمت جمعی از به واقع پهلوانان « آقایان سیّد مرتضی خراسانی ، مجید آقایی پازوکی ، ایمان رنجبر پازوکی و محسن احمدی پازوکی  » در اربعین سال گذشته ، پای در راه عاشقی گذارده و خود را با پای رنجور  که نه با پای دل به مغناطیس عشق می رساند و با ” دلیل گریه هایش ” معاشقه می نماید.

« کربلایی محمّد آسمانی ؛ مخلص ترین ، پاکترین و خاکترین عزادار هیئت مسجد همیشه جامع ، به حقّ روزها و لحظاتی که عاشقانه دوست می داشتمت از حضرتت خواهانم اکنون که عرش نشین و متنعّم از رزق کوثری ؛ عاقبت بخیری ام را از ” خاندان نور ” مسئلت فرما یی».

” حاج محسن ” عزیز، همسر مکرّمه ، یگانه برادر تحصیلکرده و فرهیخته عباس آقای گرامی  و بیت معزّز پازوکی ما را در غم خویش بدانید.

 

جامعه شناس و مدیر مسئول رسانه کشوری ” رواپرس ” و دو هفته نامه مکتوب در دست انتشار ” پاکدشت سلام ” رضا عرب

دانشجوی دکترای تربیت بدنی نریمان تاجیک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *