جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

اخبار داغ

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / راه‌اندازی بخش جراحی قلب اطفال در بیمارستان فوق تخصصی رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / راه‌اندازی بخش جراحی قلب اطفال در بیمارستان فوق تخصصی رضوی
بخش جراحی قلب اطفال بیمارستان فوق تخصصی رضوی با جراحی نوزاد 2800 گرمی راه‌اندازی شد.

به گزارش آستان‌نیوز، دکتر محمود حسین‌زاده ملکی؛ فوق تخصص جراحی قلب و عروق در حاشیه انجام عمل جراحی نوزاد هشت روزه، ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی این بخش در بیمارستان فوق تخصصی رضوی عنوان کرد: جراحی قلب و عروق رشته‌ای فوق تخصصی است که از سال‌ها پیش در خراسان به‌عنوان پهناورترین استان ایران راه‌اندازی شده و در بیمارستان‌های دولتی اجرا می‌شده است.
وی افزود: خوشبختانه با امکاناتی که در مراکز پیشرفته شرق کشور وجود دارد سعی شده تا از روش‌های تسکینی برای نوزادان با بیماری‌های مادرزادی قلب و عروق کمتر استفاده شود و بیماری آن‌ها را با انجام اعمال جراحی لازم برطرف کنیم.
دکتر حسین‌زاده اظهار کرد: با همکاری‌هایی که با بیمارستان رضوی داشته‌ایم سعی کردیم تا این رشته پیچیده و با تکنولوژی بالا را با استفاده از بهترین تجهیزات موجود در این مرکز درمانی راه‌اندازی کنیم چراکه بیمارستان رضوی از نظر اتاق عمل و آی‌سی‌یو در سطح بالایی قرار دارد و برای تأمین داروهای لازم حین عمل یا پس از آن کاملا آماده‌ است.
وی ادامه داد: در استان خراسان به دلیل شرایط جغرافیایی و نیز به دلیل وجود مضجع شریف حضرت امام رضا(ع)، بیماران فراوانی به این شهر مراجعه کرده و تعداد بیماران مادرزادی قلب نیز در این میان کم نیست؛ بنابراین امیدواریم بتوانیم این رشته را در این بیمارستان گسترش دهیم تا با ورود بیمارستان رضوی به این عرصه، به مجموعه‌های دولتی در کمتر شدن بار مراجعان کمک کنیم.
دکتر حسین‌زاده گفت: هم‌چنین با توجه به تجهیزات پیشرفته موجود در این مجموعه می‌توان از این ظرفیت در مشهد مقدس به خوبی بهره برد و خدمات گسترده‌‎ای را به بیماران در این حوزه ارائه داد.
وی تصریح کرد: با همتی که در مجموعه آستان قدس رضوی و مدیریت بیمارستان فوق تخصصی رضوی وجود دارد، امکان جراحی بیماران با سنین پایین‌تر و وزن‌های کم‌تر وجود دارد و معالجه این بیماران راحت‌تر صورت خواهد ‌پذیرفت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *