جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / معرفی کتاب حیات علمی؛ دانش و دانش ‌گستریِ امام‌ رضا(ع) در سایت حرم رضوی

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / معرفی کتاب حیات علمی؛ دانش و دانش ‌گستریِ امام‌ رضا(ع) در سایت حرم رضوی
به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی کتاب حیات علمی؛ دانش و دانش ‌گستریِ امام‌ رضا(ع) از مجموعه کتاب های هفت جلدی پرسمان رضوی در فضای مجازی بارگاه منور امام مهربانی ها معرفی شد.

به گزارش آستان نیوز، اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در طول سال مجموعه ای از محصولات فرهنگی خود را اختصاص به موضوع زندگانی امام رضا(ع) داده و به صورت چاپی و در قالب کتاب در اختیار زائرین و مجاورین بارگاه قدسی این امام همام قرار می دهد اما این روزها به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا خدمات خود را در قالب های مختلفی همچون معرفی کتاب در فضای مجازی دنبال می کند.
دانش، دل را حیات می ‌بخشد و جهالت را از آن مى ‌زداید و در پرتو علم، بندگان به جایگاه نیکان می ‌رسند و با خوبان و نیکوکاران هم‌ نشین می ‌شوند. با چنین توصیفی از دانش، هشتمین امام همام، مذاکره و گفت ‌وگو در مباحث علمى را عبادت پروردگار تلقی می‌ کنند و ضمن بسط محفل علم، پاسخ‌گوی جویندگان فضیلت می ‌شوند. تربیت صدها شاگرد و بیان هزاران سخن هدایت‌ بخش، میراث دانش و دانش‌گستری امام ‌رضا(ع) است. «حیات علمی» توصیفی از روشنای دانش امامی است که به عالِم آل‌ محمد صلی الله علیه و اله مشهور است.
جلد سوم مجموعه کتاب های پرسمان رضوی با عنوان «حیات علمی؛ دانش و دانش‌گستریِ امام‌ رضا(ع)» بخشی از پرسش ‌های شیفتگان دانش و فضیلت را دربارۀ سیمای علمی زندگی امام‌ هشتم(ع) پاسخ می دهد و ضمن اشاره به گستره میراث علمی، مناظره‌ ها، آثار مکتوب و شاگردان مکتب علمى امام، از دیدگاه‌ های ایشان درباره دانش و دانشمندی روایت می کند تا راهنمایی برای علم ‌آموزان شود.
این کتاب در پنج فصل با موضوعات سیمای علمی، گستره میراث علمی، مناظرات علمی، آثار مکتوب امام رضا(ع)، حدیث سلسله الذهب، شاگردان مکتب علمی امام هشتم(ع) و دانش و دانشمندی جمع بندی شده است و مطالبی در راستای پاسخ به سوالاتی همچون: درباره شخصیت و جایگاه علمی امام رضا(ع) چه اطلاعاتی وجود دارد؟ توضیح دهید، آیا آماری از احادیث امام رضا(ع) در متون دینی ما ثبت شده است؟، نقش امام رضا(ع) در تبیین حقیقت قرآن و رموز باطنی آن چگونه بود؟، سبک و شیوه مناظره امام رضا(ع) با دیگران، به خصوص با جریان های رقیب، چگونه بود؟، آثار مستقل و مکتوبی که از امام هشتم(ع) به یادگار مانده، چیست و چه تعداد است؟، گویا حدیث سلسلة الذهب واقعه ای بسیار مهم از حوادث و اتفاقات گزارش شده در مسیر خراسان است. ماجرا چیست؟ و مهم ترین تأکید حضرت رضا(ع) درباره فضیلت دانش و اهمیت دانش ورزی چه بود؟ ارائه شده است.
یاد آوری می شود؛ مجموعه کتاب‌ های پرسمان رضوی برای آشنایی زائران و مجاوران با زندگی و سیره حضرت رضا(ع) به کوشش محمد باقر پورامینی به نگارش در آمده و توسط معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تهیه و منتشر شده است.

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *