شنبه 06 مرداد 1403 - Saturday 27 July 2024

ندا شهسواری کیست؟/ پرچم المپیک در دست ندای ایران

ندا شهسواری کیست؟/ پرچم المپیک در دست ندای ایران

ندا شهسواری پرچم دار ایران در المپیک پاریس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ندا شهسواری (زادۀ ۳۰ شهریور ۱۳۶۵) بازیکن تنیس روی میز اهل ایران است که سه دوره مسابقات المپیک حضور داشته است، این بازیکن در باشگاه پتروشیمی بندر امام بازی می کند و قرار است در المپیک پاریس پرچم دار کاروان ایران باشد.

وی با قهرمانی در مسابقات آسیای میانه در ازبکستان، سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ را کسب کرد. او با حضورش در المپیک لندن، اولین زن اهل ایران است که در رشته تنیس روی میز در المپیک حضور پیدا کرده‌است اما در این بازی‌ها با شکست در بازی اول برابر حریفی از نیجریه حذف شد.

شهسواری با قهرمانی دوباره در مسابقات آسیای میانه در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۵، سهمیۀ بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ را به دست آورد.در این مسابقات نیز بازی اول خود را به حریفی از بلاروس واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

شهسواری با قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیای میانه در تاشکند ازبکستان ، توانست سهمیه بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس به دست آورد و برای سومین بار پس از المپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ ، راهی المپیک بشود.

ندا شهسواری با تأیید کمیته ملی المپیک، به همراه مهدی الفتی به عنوان پرچمداران کاروان ایران در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس معرفی شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *