شنبه 30 تیر 1403 - Saturday 20 July 2024

آمریکا و کره جنوبی بر ایجاد سیستم یکپارچه هسته‌ای برای مقابله با کره شمالی توافق کردند

آمریکا و کره جنوبی بر ایجاد سیستم یکپارچه هسته‌ای برای مقابله با کره شمالی توافق کردند

 آمریکا و کره جنوبی دستورالعمل لازم را برای ایجاد یک سیستم یکپارچه بازدارندگی هسته‌ای به منظور مقابله با تهدیدهای نظامی و هسته‌ای کره شمالی در شبه‌جزیره کره صادر کردند.

به گزارش ایرنا  به نقل از رویترز، کیم تائه هیو معاون امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی پنجشنبه شب اعلام کرد که این دستورالعمل استقرار تجهیزات هسته ای آمریکا در اطراف شبه‌جزیره کره برای ایجاد بازدارندگی یا پاسخ به حملات هسته‌ای احتمالی کره شمالی را رسمیت می‌بخشد.

بر این اساس، یک سیستم یکپارچه بازدارندگی گسترده در مقابل کره شمالی ایجاد می‌شود. بازدارندگی گسترده به تعهد آمریکا برای دفاع از یک کشور متحد با بکارگیری تمام قابلیت‌های نظامی خود، از جمله تسلیحات هسته‌ای، اطلاق می‌شود.

کیم تایید کرد که این دستورالعمل «بدان معناست که تسلیحات هسته‌ای آمریکا مشخصا برای انجام ماموریت در شبه‌جزیره کره مستقر می‌شوند.»

پیشتر «یون سوک یئول» و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار در حاشیه نشست سران ناتو در واشنگتن در بیانیه مشترکی بر همکاری نزدیک خود علیه تهدید هسته‌ای کره شمالی تاکید کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: روسای جمهوری دو کشور بر تعهد خود بر این مساله که هر گونه حمله هسته‌ای کره شمالی علیه کره جنوبی با پاسخ قاطع، کوبنده و سریع مواجه شود، تاکید کردند.

کره شمالی سال گذشته حق توسعه ظرفیت‌های تسلیحاتی هسته‌ای و استفاده از آن در صورت ایجاد تهدید علیه حاکمیت این کشور را در قانون اساسی خود گنجاند.

کره شمالی همچنین اوایل سال جاری میلادی کره جنوبی «دشمن اصلی» خود معرفی کرد و وعده داد که همسایه جنوبی خود را به دلیل تبانی با آمریکا برای ایجاد جنگ علیه پیونگ یانگ نابود کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *