یکشنبه 07 مرداد 1403 - Sunday 28 July 2024

وزارت دادگستری آمریکا: تیک‌تاک اطلاعات حساس کاربران را برای چین ارسال می‌کند

وزارت دادگستری آمریکا: تیک‌تاک اطلاعات حساس کاربران را برای چین ارسال می‌کند

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که شبکه اجتماعی «تیک تاک» اطلاعات کاربران این کشور را درباره مسائل اجتماعی مهم مانند مذهب جمع آوری کرده و در اختیار چین قرار می دهد.

به گزارش تارنمای هیل، وزارت دادگستری آمریکا به عنوان بخشی از استدلال خود برای اجرای قانونی که به تازگی از سوی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا تصویب شد و ممکن است فعالیت پیام رسان تیک تاک را در آمریکا متوقف کند، اکنون ادعا می کند این اپلیکیشن رسانه اجتماعی، اطلاعات مربوط به نظرات کاربران آمریکایی را در خصوص مسائل اجتماعی برای مهندسان در چین ارسال می کند.

در گزارشی از این وزارتخانه که به رویت خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز رسیده است، تیک تاک و شرکت مادر آن «بایت دنس» متهم شده اند که سامانه وبسایت داخلی موسوم به «لارک» (Lark) به کارکنان تیک تاک اجازه داده تا اطلاعات حساسی را درباره کاربران آمریکایی در اختیار مهندسان شرکت بایت دنس در چین بگذارند.

در این گزارش ادعا شده که چین با هدایت بایت دنس یا تیک تاک برای استفاده مخفیانه از الگوریتم های این اپلیکیشن می تواند فعالیت های نفوذ غیرقانونی خود را تقویت کرده و تلاش هایش را برای تضعیف اعتماد به دموکراسی و تشدید اختلافات اجتماعی در آمریکا گسترش دهد.

مقامات وزارت دادگستری آمریکا همچنین مدعی شدند که کارکنان تیک تاک و بایت دنس تاکنون در فعالیتی هم دخیل بوده اند که می تواند به تبلیغ درباره ویدئوهایی بپردازد که تعداد مشخصی بازدید کننده دارد؛ موضوعی که به گفته مقامات آمریکایی، می تواند به ابزاری در دست این شرکت برای ایجاد تفرقه تبدیل شود.

به گزارش ایرنا این گزارش بخشی از شکایت بزرگتر بین دولت آمریکا و شرکت تیک تاک بر سر لایحه ای است که بایدن آوریل گذشته (فروردین۱۴۰۳) آن را امضا کرد و فعالیت در تیک تاک توسط میلیون ها آمریکایی را منع می کند. با امضای این قانون، شرکت تیک تاک یا باید آن را به اپراتور آمریکایی مستقر در این کشور بفروشد یا فعالیت آن منع می شود. شرکت تیک تاک این لایحه را غیرقانونی می داند.

تصویب این لایحه مورد حمایت دو حزب اصلی آمریکا قرار گرفته و مقامات دولتی و قانونگذاری در این کشور مدعی اند که مقامات چینی ممکن است بایت دنس را مجبور کند تا اطلاعات کاربران آمریکایی را در اختیار بگذارد و یا دیدگاه های آنها را به سمت منافع چین منحرف کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *