جمعه 26 مرداد 1403 - Friday 16 August 2024

گزارشگر سازمان ملل: چگونه جهان کشتارهای اسرائیل را می‌پذیرد؟

گزارشگر سازمان ملل: چگونه جهان کشتارهای اسرائیل را می‌پذیرد؟

رژیم صهیونیستی در صبح سیصد و نهمین روز جنگ غزه، با بمباران یک مدرسه دیگر در نوار غزه، ده‌ها آواره فلسطینی را در هنگام نماز صبح شهید و مجروح کرد.

گزارشگر سازمان ملل در فلسطین اشغالی ضمن انتقاد شدید از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت که این رژیم سال‌هاست از مجازات فرار کرده، ولی امروز این وضعیت تغییر کرده است.
«فرانچسکا آلبانزه» گزارشگر سازمان ملل در فلسطین اشغالی، ضمن محکومیت جنایات اسراییل در غزه به ویژه جنایت صبح امروز در مدرسه «التابعین»، گفت: چگونه جهان این کشتار را می‌پذیرد؟رژیم صهیونیستی در صبح سیصد و نهمین روز جنگ غزه، با بمباران یک مدرسه دیگر در نوار غزه، ده‌ها آواره فلسطینی را در هنگام نماز صبح شهید و مجروح کرد. دفاع مدنی غزه اعلام کرد که در این جنایت جدید صهیونیست‌ها که در مدرسه التابعین در خیابان النفق واقع در محله الدرج در مرکز شهر غزه روی داد، ده‌ها فلسطینی شهید و مجروح شدند. ارتش رژیم صهیونیستی به ارتکاب این جنایت جدید اعتراف و مانند همیشه در توجیه آن ادعا کرد که این مدرسه مرکز فعالیت حماس بوده و به همین دلیل هدف بمباران قرار گرفته است. جنایتی که به شهادت و مجروحیت شمار زیادی از کودکان، زنان و سالمندان فلسطینی که هنوز در خواب بودند و نیز ده‌ها فلسطینی که برای ادای نماز صبح آماده می‌شدند، منجر شد.
آلبانزه با بیان اینکه اسرائیل حقوق و نظام بین‌الملل را به سخره گرفته است، تأکید کرد: اسرائیل از پول کشورهای اروپایی برای کشتار مردم فلسطین استفاده می‌کند.گزارشگر سازمان ملل ادامه داد: چه شاهدی وجود دارد که نیروهای مسلح حماس در میان نمازگزارانی حضور داشته‌اند که اسراییل در مدرسه غزه کشته است؟ اسرائیل یک قدرت اشغالگر است که نوار غزه و کرانه باختری را اشغال کرده است.وی با تاکید بر لزوم فوری جنگ، خاطر نشان کرد: کشورهایی که با سلاح از اسراییل حمایت می‌کنند، ناقض توافقنامه منع کشتارهای جمعی هستند.
به گزارش فارس این مقام سازمان ملل افزود: «اسرائیل به مدت چند دهه است که از مجازات فرار می‌کند، ولی این وضعیت، امروز تغییر کرده است. ملتها در کشورهای غربی، فقط علیه اسرائیل تظاهرات نمی‌کنند، بلکه حرکتهایی برای تحریم آن نیز شکل گرفته است.آلبانزه، ترور شهید اسماعیل هنیه را «خارج از قانون» دانست و در پایان گفت: «من بارها تأکید کرده‌ام که اسرائیل می‌خواهد مردم فلسطین را از نوار غزه اخراج کند. بستن گذرگاه رفح نیز در راستای کشتار جمعی این مردم است».
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *