پنجشنبه 25 مرداد 1403 - Thursday 15 August 2024

مقام ارشد حماس: نتانیاهو در سفر به واشنگتن چراغ سبز برای تداوم نسل‌کشی دریافت کرد

مقام ارشد حماس: نتانیاهو در سفر به واشنگتن چراغ سبز برای تداوم نسل‌کشی دریافت کرد

معاون رئیس جنبش حماس در نوار غزه طی اظهاراتی در واکنش به جنایت تازه ارتش رژیم صهیونیستی در مدرسه محل اسکان اوارگان شهر غزه، تاکید کرد که این جنایت با چراغ سبز آمریکا انجام شده است.

«خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش حماس در نوار غزه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار داشت: جنایت اشغالگران در محله «الدرج» تأییدی بر رویکرد آنها برای ادامه جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین است.

وی گفت: نتانیاهو در سفر اخیر خود به واشنگتن چراغ سبز آمریکا را دریافت کرد. ما از شورای امنیت می‌خواهیم برای توقف این کشتارها و تجاوزات صهیونیست‌ها جلسه اضطراری تشکیل دهد.

الحیه ادامه داد: همه قربانیان در کشتارهای رژیم اشغالگر زن و کودک هستند و هدف قرار دادن مردم ما هیچ توجیهی ندارد. رژیم اشغالگر قادر به مقابله با مقاومت نیست و در برابر این ناتوانی، خشم خود را روی غیرنظامیان بیگناه خالی می‌کند.

وی اضافه کرد: ما خواستار یک قطعنامه واقعی بین‌المللی، عربی و اسلامی هستیم که این دشمن جنایتکار را ملزم به توقف این قتل عام علیه مردم ما کند. رژیم اشغالگر هر میزان تلاش کند تا میان مقاومت و مردم ما یک سد خیالی ایجاد کند، اما مملت ما در حمایت از مقاومت متحد هستند و دشمن موفق نخواهد شد.

الحیه افزود: ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم تا در برابر رژیم اشغالگر مقاومت کرده و با هر آنچه داریم از مردم خود دفاع کنیم. آنچه اکنون لازم است یک موضع واقعی عربی و اسلامی برای مجازات اشغالگران و اتخاذ اقداماتی مانند بستن سفارت‌ها و اخراج سفیران این رژیم است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

حدود ۲۰۰ شهروند فلسطینی در حال اقامه نماز صبح بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه بامداد امروز در واکنش به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ مذکور اعلام کرد که مسئولیت این جنایت هولناک با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *